PředchozíDalší

Častá konzumace hranolků v raném věku zvyšuje riziko rakoviny

26. září 2008,   |   přečteno: 2322x

Příliš častá konzumace hranolků v raném mládí výrazně zvyšuje riziko onemocnění rakovinou prsu v dospělém věku. K tomuto závěru dospěl nedávný výzkum amerických vědců, jehož výsledky byly zveřejněny v nejnovějším vydání časopisu International Journal of Cancer.

foto: shutterstock.com
Výzkum, který si objednala Americká nadace pro výživu dětí, ukázal, že u dětí ve věku od tří do pěti let, konzumujících alespoň jednou týdně hranolky, se riziko pozdějšího onemocnění rakovinou prsu zvýšilo až o 27 procent.

"Výzkumníci získali důkazy, že strava lidí v raném období života výrazně určuje jejich stravovací návyky i v pozdější době života," prohlásila Karin Michelsová z Ženské nemocnice v Bostonu, která výzkum řídila. "Výzkum přinesl další důkazy, že rakovina prsu má původ především v rané fázi života ženy, a proto je nezbytné, abychom vytváření těchto rizikových faktorů výrazně omezili," dodala Michelsová.

Vědci konstatovali, že ženy, jimž v raném věku dávaly matky často hranolky, jsou vystaveny až o třetinu většímu riziku rakoviny prsu, než ženy, které v dětství podobnou stravu nekonzumovaly. Souvislost mezi konzumací např.hot dogů či zmrzliny a rizikem rakoviny prsu prý nebyly nalezeny.

Při výzkumu byly podrobně sledovány a analyzovány stravovací návyky 582 žen, které trpěly rakovinou prsu, a 1569 žen, které z této nemoci byly vyléčeny.

Na rakovinu prsu onemocní ve Spojených státech každým rokem přes 200.000 žen, z nichž asi 40.000 nemoci podlehne. Smažená jídla obecně nejsou vhodnou součástí dětské stravy. U dětí se již v ranném věku vytváří chuťové preference a fixují stravovací návyky. Děti si tak často, právě díky svým rodičům, nesou s sebou do dalších let problémy i se svoji hmotností. Nadměrný počet tukových buněk utvořený v prvních letech života bývá zdrojem jejich traumat v dospívání i dospělém věku. Nadbytečných tukových buněk se již člověk nezbaví, stále číhají v pohotovosti na to, až se zase budou moci díky nadměrnému příjmu energie potravou naplnit.

Zdroj: ČTK

autor:

Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Přidat nový komentář

Ochrana před spamem: 4+1 je?

 [ pravidla diskuse ]

 [ pravidla diskuse ]

Inzerce
Nové články emailem
Inzerce http://www.receptnazdravi.cz/#utm_source=ordinace&utm_medium=square
Aktuální diskuse
  • jarka s (operace krční páteře) 4. února 2012 13:30:40

    Ahoj všichni :-) Marci, já mám ty potíže stále stejné, lepší se to velmi pomalu.… Diskutovat

  • Lenka (Příznaky deprese) 9. února 2012 22:27:45

    napíši jen děkuji :-). Diskutovat

  • vasilek (darování orgánů) 8. února 2012 15:01:04

    určitě bych šel do darování za peníze,vasilek11@seznam.cz Diskutovat

Inzerce
Anketa
Máte osvědčený recept na to, jak zmírnit bolest a urychlit vstřebávání otoku, krevních výronů a podlitin, které provázejí úrazy končetin?
Zatím hlasovalo 39 lidí.