Chemická látka I3C, která je obsažena v brokolici, květáku a zelí, dokáže "opravit" DNA v buňkách, a tím zabránit jejich rakovinnému bujení. Zjistili to vědci z Georgetownské univerzity ve Spojených státech.
Podle vědců má stejnou vlastnost také genistein - látka obsažená v sóji. Souvislost mezi zmíněnými druhy zeleniny a nižším rizikem onemocnění rakovinou bylo známé už dříve. Výsledky studie otištěné v časopise British Journal of Cancer vysvětlují, jak se to děje. Šéf vědeckého týmu Eliot Rosen je přesvědčen, že funkce určujících rakovinných genů je ovlivňována složením naší potravy, ale funkce obou látek na geny musí být ještě prozkoumána na molekulární úrovni.
Zmíněné látky zřejmě zvyšují množství genů BRCA1 a BRCA2, jež zabraňují předávání poškozených genetických informací na další generace buněk. Lidé s vadným genem BRCA jsou vystaveni vyššímu riziku onemocnění některými druhy rakoviny, jako například
rakoviny prsu, vaječníků nebo prostaty.
Držíte dietu, a přesto si chcete pochutnat? Lékaři ověřené recepty, vhodné pro nemocné, najdete na www.receptnazdravi.cz.
Zdroj: ČTK
autor:






