Inzerce

Jednoduché cviky zachrání dětem zdravá záda

12. února 2010, Redakce   |   přečteno: 24946x

Naše děti tráví sezením ve škole několik hodin denně. A co si budeme nalhávat, jejich oblíbeným koníčkem je hraní počítačových her. Hrbení nad sešitem a počítačem přináší zdravotní následky: zkrácené svaly, svalová nerovnováha, bolesti zad, skolióza. Přitom řešení není tak těžké - zkuste s dětmi pár jednoduchých cviků, které jim pomohou!

foto: shutterstock.com
ORDINACE.cz DOPORUČUJE
SKLADEM
142 Kč

Součástí zdravého vývoje dítěte je i přiměřené fyzické zatížení. Každá věková skupina má svoje specifika, která je třeba nejen zohlednit, ale i využít. Připravili jsem jednoduchý soubor cviků pro děti od 6 do 15 let. Cviky se provádějí na židli, počet opakování záleží na kondici a výdrži dítěte.

Protažení krku

Protažení krku

  1. Zakloňte hlavu na stranu uchem k rameni, dokud nepocíte tah.
  2. V této poloze zůstaňte po dobu 20 sekund.
  3. Vraťte hlavu do svislé polohy.
  4. Opakujte na opačnou stranu.

Procvičení zápěstí

Procvičení zápěstí

  1. Natáhněte paže před sebe tak, aby dlaně směřovaly ven.
  2. Ohněte zápěstí a pomocí druhé ruky ohýbejte dlaň ruky k tělu. Pokud cvik provádíte správně, měli byste cítít tah v zápěstí.
  3. Poté zápěstí narovnejte a opakujte cvik na druhé ruce.

 

Protažení svalů ramen

Protažení svalů ramen

  1. Posaďte se rovně na židli, nohy mějte pevně na podlaze.
  2. Zvedněte ruce nad hlavu.
  3. Spojte prsty, dlaněmi vzhůru.
  4. Natáhněte ruce v loktech.

Protažení trupu

Protažení trupu

  1. Posaďte se rovně na židli, držte tělo i hlavu rovně, nohy mějte pevně na podlaze.
  2. Přitáhněte si bradu k hrudi a snažte se mít záda rovná, krk a ramena uvolněná.
  3. Držte pevně spodní část těla na židli.
  4. Pomalu narovnejte záda a hlavu vraťte zpět do výchozí polohy.

Protažení tricepsu

Protažení tricepsu

  1. Stůjte nebo seďte a držte tělo vzpřímeně.
  2. Přeložte jednou rukou přes hrudník směrem k rameni druhé ruky.
  3. Pomocí druhé ruky jemně vytáhněte loket dál před tělo. V této poloze vydržte po dobu 20 sekund.
  4. Opakujte cvik dvakrát s každou paží.

Protažení ramen a hrudníku

Protažení ramen a hrudníku

  1. Posaďte se rovně na židli a ruce položte vzadu na krk.
  2. Pomalu a opatrně dejte lokty vpřed tak, aby vás netáhl krk.
  3. Poté lokty pomalu tlačte dozadu, jak nejdále to půjde. Tak se zastavte a vydržte.
  4. Vraťte se do výchozí pozice a relaxujte.
  5. Tento cvik opakujte desetkrát. Při jeho provádění dýchejte zhluboka.

Rotační cviky trupu

Rotační cviky trupu

  1. Seďte na židli a pomalu otáčejte trup a ramena na jednu stranu.
  2. Pomožte si pažemi při otáčení.
  3. Opakujte v opačném směru.
  4. Měli byste cítit příjemné protažení celého trupu.

Protažení podkolenních šlach

Protažení podkolenních šlach

  1. Sedněte si na židli a jednu nohu posuňte dopředu.
  2. Mějte koleno rovně a mírně přitáhněte prsty u nohou k tělu.
  3. Cvik opakujte u druhé nohy. Měli byste cítit mírný tah pod kolenem, ale pokud je bolest nepříjemná, toto cvičení vynechte.

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Diskuse k článku
Miloš Kavický2 poděkování

Sníží bolest, ale neuzdraví. To jak se bude formovat páteř, o tom rozhoduje stravování. Kondice ledvin především. Takže jestli někdo ničí zdraví našich dětí a nás, pak je to neurvale agresivní strava, agresivní k našemu organismu. Supermarkety především!

Reagovatpoděkovatnahlásit

18. února 2010, 10:44:39

Ľudmila Lorková1 poděkování

přikláním se k názoru pana Miloše. Správná životospráva je velmi důležitá, Zvláště při zachování acidobazické rovnováhy v organismu. Acidobazickou rovnováhu také ovlivňuje psychika, jako je hněv, vztek, neodpuštění, zarputilost aj. Správná skladba jídla je důležitá, ale i se správnou skladbou jídla, acidobazickou rovnováhou bychom si nezachovali pevné zdraví, kdybychom pravidelně necvičili. Známý léčitel pan Malachov z Ukrajiny říká: "necvičíš, tak nejez!" Pěkný den přeje Lorková Ľudmila.

Reagovatpoděkovatnahlásit

20. července 2010, 10:30:35

Kulička

Nejhorší na stravování dětí je to, jak nedbají na pití, ani minerálky, ani istá voda, nic z toho neznají, rodiče jim dávají přeslazené limonády

Reagovatpoděkovatnahlásit

27. srpna 2010, 14:25:13


Celkový počet příspěvků v diskusi: 5. Vstoupit do diskuse.
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce http://www.stopstigma.cz
Inzerce
Aktuální diskuse
  • lucka (Panická úzkost) 17. ledna 2017, 19:42:01

    sice už tu téměř rok nic nepřibylo, ale přidám svou zkušenost. Je mi 18 let. Problémy už… Diskutovat

  • David (Rivotril) 14. ledna 2017, 14:19:55

    Nechci te strasit ale začni co nejdřív odvykat rivotril se má vysadit hned jak zaberou… Diskutovat

  • Jean (krční páteř - bolesti) 18. ledna 2017, 17:26:18

    dopisování Ti nepomůže, je potřeba několikaletá léčba, doktoři to neléčí,… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.