Inzerce

Cvičení s činkami: posilování ramenních svalů

10. května 2010, Redakce   |   přečteno: 74637x

Třetí díl našeho seriálu o posilování s činkami jednoručkami se zaměřuje na posilování svalů ramenních partií. Skupinu šesti cviků, včetně speciálního Arnoldova tlaku, opět doprovázejí názorné obrázky.

foto: shutterstock.com
ORDINACE.cz DOPORUČUJE

Tlaky s činkami vsedě

Toto cvičení je skvělé pro budování svalové hmoty ramen. Vezměte si dvě činky a sedněte si na lavici.

Doporučuje se lavice se zádovou opěrkou. Až se posadíte, zvedněte činky do úrovně ramen. Z této polohy můžete pokračovat dvěma způsoby: Buď vytočte dlaně s činkami tak, aby dlaně směřovaly dopředu, nebo nechte dlaně směřovat proti sobě. Zatlačte ruce s činkami nahoru a pomalu je vraťte do výchozí pozice. Nezapomínejte mít stále rovná záda!


Střídavé přední tlaky s činkami

Toto cvičení posiluje zejména přední části ramenních svalů. Vezměte si dvě činky a držte je podél těla. Zhluboka se nadechněte, předpažte jednu ruku s činkou do téměř vodorovné polohy. Pomalu vraťte do výchozí polohy a opakujte s druhou paží.







Upažování v předklonu

Toto cvičení je naopak zaměřeno na zadní partie ramen. Vezměte si dvě činky, sedněte si na kraj lavice, kolena směřují dopředu. Předkloňte se do polohy, kdy se hrudníkem téměř dotýkáte kolen. Držte činky pod stehny a zdvihejte je do téměř vodorovné polohy. Paže jsou mírně pokrčené.


Arnoldovy tlaky

Ano, právě Arnold přišel s tímto cvičením posilujícím přední a postranní část deltového svalu. Toto cvičení je téměř identické s tlakem s činkami vsedě. Vezměte si dvě činky a sedněte si na lavici pokud možno se zádovou opěrkou. Zdvihněte činky do úrovně ramen a natočte dlaně tak, aby směřovaly dozadu. Pomalu tlačte činky nahoru a zhruba v polovině pohybu začněte přetáčet dlaně tak, aby v krajní horní poloze směřovaly dopředu. Při pohybu dolů dlaně opět pomalu přetočte do výchozí polohy (směřují dozadu) – viz obrázek.







Upažování jednou paží

Vezměte si činku do jedné ruky a držte ji podél těla. Druhou rukou se přidržujte opory (opěrky lavice apod.). Mírně se předkloňte a zdvihněte mírně pokrčenou paži s činkou do téměř vodorovné polohy. Na okamžik pohyb zastavte a potom pomalu vraťte činku do výchozí polohy.





Upažování

Na závěr posilování ramenních svalů můžete zkusit tento cvik. Vezměte si dvě činky a držte je podél těla nebo před sebou. Trochu pokrčte lokty a zdvihněte ruce do upažení těsně pod úroveň, kdy jsou paže v jedné rovině. Pomalu je vraťte do výchozí polohy.


Pokud posilujete, podělte se o své tipy s ostatními v diskusi.

ORDINACE.cz DOPORUČUJE
Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Inzerce
loading...
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Bobeš (Afty – léčba) 25. července 2017, 14:14:55

    Afty a Larypront nejdou dohromady. Buď máte jedno nebo druhé. Já dávám přednost pastilkám… Diskutovat

  • Market (Vysoký tlak a hučení v uších) 24. července 2017, 20:38:40

    Mě dal dr betahistin a dobry,zepry se to nedokrvuje,ale trvalo dlouho,obcas to slysim,ale uz ok.je… Diskutovat

  • Tethora (Projímadle) 25. července 2017, 12:25:26

    ano, je to šetrné projímadlo Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.