Inzerce

Cvičením proti premenstruačním potížím

8. června 2010, Renata Vyšínová   |   přečteno: 8319x

Slíbili jsme, že kromě hormonální terapie nabídneme i jinou pomoc při premenstruačních potížích. Pro ty z vás, které si rády zacvičí, nabízí řešení i jóga. S její pomocí uvolníte a posílíte svaly pánevního dna, což přinese kýženou úlevu. Barbora Režná, cvičitelka systému Jóga v denním životě na fotografiích předvede, jak správně postupovat.

foto: shutterstock.com
ORDINACE.cz DOPORUČUJE
SKLADEM EXTERNĚ
62 Kč

Márdžárí - kočka

Provedení: Posaďte se do vadžra ásany (sed na patách), ruce spočívají na stehnech, trup je vzpřímený a uvolněný. S nádechem předpažte dlaněmi dolů a s rovnými zády přejděte do kleku. S výdechem přejděte zvolna do vzporu klečmo tak, aby paže a nohy svíraly s podložkou pravý úhel, vyhrbte páteř a udělejte "kočičí hřbet". Zároveň skloňte hlavu, pohled směřuje k pupku. S nádechem prohněte páteř, hlava se zvedá do záklonu, břišní svaly jsou uvolněné. Pohled směřuje co nejvíce vzhůru, tím se protahuje přední strana hrudníku. Proveďte stejné pohyby ještě 3x v rytmu dechu. S nádechem přejděte do kleku a předpažte. S výdechem zaujměte výchozí polohu.

Počet opakování: 3

Dýchání: v souladu s pohybem.

Účinky: Cvičení uvolňuje svaly podél páteře, páteř se stává ohebnější a pružnější. Podporuje zažívání, zmírňuje premenstruační a menstruační potíže. Je vhodné k nácviku hlubokého břišního dechu a dechu do oblasti zad.

Utthána ásana - podřep a vztyk s vybočenými koleny

Provedení: Postavte se do stoje rozkročného a propleťte si prsty před tělem. Zhluboka se nadechněte. S výdechem pokrčte kolena a přejděte do podřepu s koleny vybočenými do stran. Trup zůstává vzpřímený. S nádechem se s rovnými zády vraťte do stoje rozkročného.

Cvičení se provádí ve třech etapách až do dřepu: při prvním pokrčení kolen dosáhnou ruce asi do výše stehen, při druhém do oblasti kolen a při třetím pokrčení k lýtkům. Trup přitom zůstává stále vzpřímený. Po třetím provedení cviku se uvolněte v ánanda ásaně - v lehu na zádech.

Účinky: Cvičení je zvlášť vhodné v těhotenství neboť ulehčuje porod. Působí také příznivě při nepravidelné menstruaci nebo premenstruačních či menstruačních potížích. Protahuje a zpevňuje svalstvo nohou a pánevního dna a reguluje dýchání. Při pokrčování mají být kolena vytočena neustále do stran, ve stejném směru jako špičky chodidel. Při potížích v kolenních kloubech se cvičí jen první stupeň.

autor: Renata Vyšínová , ordinace.cz

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce http://www.stopstigma.cz
Inzerce
Aktuální diskuse
  • anonym (Deprese) 23. ledna 2017, 05:02:58

    dá se to léčit, ale chce to trpělivost a návod je také na této diskusi, je to poškození… Diskutovat

  • Novy (Rivotril) 23. ledna 2017, 19:59:59

    Dekuji za radu-myslim to vazne. Bylinky davno a mnohokrat vyzkousene. Moje zavislost trva 15 let a… Diskutovat

  • Jean (krční páteř - bolesti) 18. ledna 2017, 17:26:18

    dopisování Ti nepomůže, je potřeba několikaletá léčba, doktoři to neléčí,… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.