Inzerce

Cvičení proti inkontinenci má i rozkošný vedlejší účinek

16. února 2012, Komerční prezentace   |   přečteno: 18799x

Stresové inkontinence se může zbavit až 70 % žen, pokud si osvojí a budou pravidelně cvičit tzv. Techniku Pelvicore na posílení svalů pánevního dna. Samovolný únik moči v důsledku ochablosti tohoto svalstva je v ženské populaci v produktivním věku nejčastější, po menopauze jím trpí dokonce každá čtvrtá žena. K nekontrolovatelnému pomočování se přidávají i další potíže jako špatné držení těla, bolesti zad a omezení v sexuálním životě.

foto: archiv TENA

Ženy, které trpí stresovou inkontinencí, mají dvě volby. Buď se smíří se současným stavem a budou neustále používat speciální inkontinenční pomůcky, nebo se pokusí znovu získat kontrolu nad činností svého močového měchýře. Mezinárodně uznávaná profesorka tělovýchovy a fyzioterapie na Norské škole sportovních věd v Oslu, Kari Bø, se této problematice věnuje více než 20 let. „Doposud byly ženy nedostatečně informovány o tom, jaký dopad má oslabení svalstva pánevního dna, a zejména jakým způsobem lze toto svalstvo zpevňovat, aby tak předcházely různým komplikacím, respektive odstranily jejich příznaky,“ uvádí. Vyvinula Techniku Pelvicore zaměřenou právě na zpevnění vnitřního svalstva, k nimiž kromě svalů pánevního dna patří svaly kolem páteře, v oblasti břicha a bránice. Jedná se o nenáročné cvičení, do něhož se můžou pustit ženy skutečně v každém věku.

Základem je stahování svalů

Jako první krok  profesorka Kari Bø ženám doporučuje uvědomit si, kde svaly dna pánevního vlastně jsou:

  • V momentě, kdy končí proces močení, stáhněte svaly, abyste zastavily zbytek proudu moči. Oblast, kterou stahujete, je právě svalstvo pánevního dna.
  • Zatlačte vestoje dlaní na hráz mezi konečníkem a vagínou a stáhněte svaly pánevního dna. Pokud ovládáte ty správné partie, ucítíte, jak se vám rozkrok odtahuje od ruky.
  • Stahování svalů ve stoji s rozkročenýma nohama vám ulehčí lokalizaci svalstva pánevního dna a můžete se na ně při cvičení soustředit.
  • Pokud si pořád nejste jisté, jestli postupujete správně, nestyďte se požádat o radu například svého gynekologa.

Praktikovat Techniku Pelvicore je zapotřebí minimálně třikrát týdně, ale mnohem účinnější je najít si čas každý den; pak se výsledky dostaví rychleji. Při cvičení se nezapotíte, budete pouze stahovat svaly pánevního dna. Nejprve bude zřejmě obtížné stáhnout je na více než čtyři vteřiny. „Postupně to bude snazší a budete schopné vydržet požadovaných osm vteřin. Pro optimální cvičení v desetiminutových blocích doporučuji zvládat tři sestavy po osmi až dvanácti pomalých, intenzivních stazích,“ objasňuje profesorka Kari Bø.

Potěšující odměna za snahu

Po zvládnutí cviků proti inkontinenci a jejich pravidelném provádění vás čekají bonusy. Prostřednictvím různých cviků a pozic v rámci kondičního programu zaměřeného na pánevní dno si posílíte břišní svaly a výsledkem bude plošší bříško. Další přínos se projeví v intimním životě. Svaly dna pánevního, které budete procvičovat, jsou totiž místem, odkud vychází orgasmus. Jsou plné nervových zakončení a intenzita slastných prožitků závisí na tom, jak silné tyto svaly jsou. Cvičením je navíc prokrvujete, což zvyšuje citlivost nervů. A mimochodem, aktivní sexuální život je takové mini cvičení, protože orgasmus je vlastně série stahů dna pánevního.

Pokud máte zájem, a hlavně akutní potřebu s ohledem na potíže s inkontinencí začít systematicky cvičit, můžete si zdarma objednat DVD s Technikou Pelvicore – cvičení svalstva pánevního dna s Kari Bø.

Ukázka cvičení:

Zdroj: www.TENACZ.cz

Související články
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Diskuse k článku
Ade

DVD objednat nejde

Reagovatpoděkovatnahlásit

22. ledna 2013, 18:20:16

Gabriela

Cvičení určitě vyzkouším, ikdyž si myslím, že jen cvičení nepomůže. Já začala užívat Elison, který je přírodní a cítím se lépe. Poznali to na mě i děti, že už nejsem tak nrvózní, neotékají mi tak nohy a nemám výkyvy nálad :)

Reagovatpoděkovatnahlásit

10. září 2013, 15:16:57

Lucka

Krom cviceni je na inkontinenci moc dobrý IVE. Pomohl mi zbavit se ji a proto jej beru jako prevenci pravidelne dál.

Reagovatpoděkovatnahlásit

17. září 2013, 10:56:32


Celkový počet příspěvků v diskusi: 5. Vstoupit do diskuse.
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Inzerce
loading...
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Dan (Sport a prevence) 20. července 2016, 15:55:02

    No ten Gel Activ Proteo Enzyme Q je dobrý pro každý věk, takže určitě mu taky pomůže. Mám… Diskutovat

  • Dadla (Rivotril) 19. července 2016, 19:12:31

    Na žádost uživatele byl tento diskusní příspěvek smazán Diskutovat

  • Jean (dlouhodobě zvýšená teplota) 22. července 2016, 06:44:30

    petrajka : za sedm let je v těle spousta chlamydie a následků, dej si udělat test PCR na CPN,… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.