Inzerce

Deset rad pro dobrý spánek

17. března 2018, Redakce Ordinace.cz   |   přečteno: 1320x

V dřívějších dobách se zdravý spánek příliš neřešil, ale s nástupem rychlejšího životního tempa a stresu v kombinaci se sedavým zaměstnáním má mnoho z nás se spánkem problémy. Zastavme se tedy na chvíli a zamysleme se nad svým životním stylem. Jistě každý z nás najdeme alespoň částečné řešení, jak si v tom kolotoči najít více času na zdravý a dostatečný spánek.

Dobrá rada
foto: shutterstock.com

Pokud máte pocit, že špatně spíte, připravili jsme pro Vás několik ověřených rad. Jejich dodržováním zlepšíte svou spánkovou hygienu a tak vytvoříte lepší podmínky pro kvalitní spánek.

1. Nepijte kávu, černý či zelený čaj, kolu nebo různé energetické nápoje od pozdního odpoledne (nejlépe 4 až 6 hodin před ulehnutím), omezte i jejich požívání přes den. Působí povzbudivě a ruší spánek.

2. Vynechejte večer těžká jídla, poslední jídlo zařaďte 3 až 4 hodiny před ulehnutím.

3. Po večeři neřešte důležité věci, které Vás rozruší. Naopak se snažte příjemnou činností zbavit se stresu a připravit se na spánek.

4. Lehká procházka po večeři může zlepšit Váš spánek. Naopak cvičení před ulehnutím (3 až 4 hodiny) již může Váš spánek narušit, přesuňte tyto aktivity před večeři.

5. Nepijte večer alkohol, abyste lépe usnuli – alkohol zhoršuje kvalitu Vašeho spánku.

6. Nekuřte, zvláště ne před usnutím a v době nočních probuzení. Nikotin také povzbuzuje.

7. Postel i ložnici užívejte pouze ke spánku a pohlavnímu životu, odstraňte z ložnice televizi, v posteli nejezte, nečtěte si ani neodpočívejte.

8. Uléhejte a vstávejte každý den (i o víkendu) ve stejnou dobu – /+ 15 minut.

9. Omezte pobyt v posteli na nezbytně nutnou dobu. V posteli se zbytečně nepřevalujte, postel neslouží k přemýšlení.

10. V místnosti na spaní minimalizujte hluk a světlo a zajistěte vhodnou teplotu – nejlépe 18 až 20 stupňů C.

komerční sdělení 2018_MagniSmartech_BasicVisual_web_ocz.png
Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Partner rubriky Spánek - poruchy
Partner rubriky Spánek - poruchy
Nové články emailem
Inzerce
banner_voucher_ordinace_3.jpg

Chcete zdravě spát? Stáhněte si voucher s 10% slevou na zdravotní matrace a polštáře Magniflex a využijte jej při nákupu v Showroom Magniflex, Šaldova 1, Praha-Karlín, nebo v síti certifikovaných obchodních partnerů Magniflex po celé ČR.
Anketa
Co děláte, když vás začnou bolet záda?
Zatím hlasovalo 53 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Věra (bolesti kloubu) 15. října 2018, 22:06:48

    tak to jsi jediná, na všechny totiž razantně zabírá Alavis Diskutovat

  • Jozef (Rivotril) 13. října 2018, 08:34:51

    Ahoj Michal. Más psychické problémy aj napriek, že uzivaš rivotril v štandardnej dávke… Diskutovat

  • Jozef (Rivotril) 13. října 2018, 16:27:39

    Ahoj Michal. Neviem, ale keď pozrieš staršie príspevky, tak tam je presne napísané koľko… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.