Dieta doporučující denně sníst 100 gramů čokolády a pít červené víno - je to vůbec možné? Podle australských a nizozemských vědců ano. Ti totiž přišli s dietou, která podle nich sníží riziko srdečního onemocnění až o 78 procent.
Tito vědci vypracovali jídelníček, v němž se soustředili na sedm potravin, které evidentně snižují hladinu cholesterolu a krevní tlak. Denně je podle nich třeba vypít 1,5 dcl červeného vína, které omezuje riziko srdečních chorob o 32 procent., 100 gramů tmavé čokolády je podle vědců přesně to množství, které snižuje krevní tlak. Je rovněž nutné, aby člověk jedl každý týden čtyři jídla připravená z ryb (porce po 114 gramech).
Tím dosáhne snížení rizika srdeční choroby o dalších 14 procent. Dále je potřeba sníst denně také 400 gramů zeleniny a ovoce - i to snižuje tlak - a 68 gramů mandlí, které se zase postarají o redukci cholesterolu. Ke snížení cholesterolu přispěje také denní konzumace 2,7 gramu česneku. Vědci tvrdí, že zkombinují-li se ve stravě všechny zmíněné potraviny, klesne riziko srdečních onemocnění o 78 procent. Navíc prý muži, kteří se takto budou stravovat, budou žít o 6,5 roku déle a o devět let déle bez nemoci srdce.
Ženy si prodlouží život o 4,8 roku a bez srdečních chorob budou žít o osm let déle. Otázkou je, jak dlouho by člověk vydržel se takto stravovat. O tom vědci mlčí. Přesto si lze z uvedených příkladů zdravých potravin vzít dobrý vzor a zařazovat je co nejčastěji do zdravého jídelníčku.
Držíte dietu, a přesto si chcete pochutnat? Lékaři ověřené recepty, vhodné pro nemocné, najdete na www.receptnazdravi.cz.
Zdroj: ČTK






