Inzerce https://www.lekarna.cz/opalovaci-prostredky/?utm_source=ordinace&utm_medium=leaderboard&utm_campaign=opalovaci-prostredky

Kdo uspokojí poptávku e-pacientů?

( | přečteno: 4381x )

Kdo uspokojí poptávku e-pacientů?

Počet lidí, kteří na internetu hledají informace o zdraví, stále roste, a to nejen ve Spojených státech, ale i v České republice. Přesná čísla však máme bohužel pouze z USA: pro zdravotní informace si zde chodí online 62 procent uživatelů internetu, tj. 73 miliónů Američanů, kterým se přezdívá e-pacienti. Každý den můžete na internetu najít 6 miliónů Američanů, kteří řeší zdravotní problém svůj, nebo svých blízkých.
Na tuto poptávku reagovalo několik společností (dot-comů) rozvojem rozsáhlých webových portálů s množstvím informací o zdraví. Většina z nich však bohužel do dnešního dne nepřežila. Za všechny jmenujme alespoň DrKoop.com (v červenci 1999 měla společnost hodnotu 1,5 miliardy dolarů, o dva roky později byla prodána za 186 tisíc dolarů), nebo Medscape (v únoru 2000 měl hodnotu 3 miliardy dolarů, o necelé dva roky později ho koupil WebMD za 10 miliónů dolarů). Ani WebMD na tom však není nejlépe - z 20 miliard dolarů v květnu 1999 klesl na současných 1,4 miliardy.
Proč takový propad? Z mnoha důvodů jmenujme alespoň dva nejdůležitější. (1) Informací o zdraví je nejen na internetu, ale i v dalších zdrojích nepřeberné množství, a to zcela zadarmo. (2) E-pacienti přes četná varování lékařů nenavštěvují několik kvalitních a důvěryhodných webů (mezi něž DrKoop i WebMD jistě patřily), ale hledají informace, kde se dá, bez toho, že by si dělali velké starosti s jejich kvalitou. Podle výzkumu Pew Internet hledá 81 procent e-pacientů informace o zdraví prostřednictvím všeobecných vyhledavačů, jako je Google, Yahoo, AOL, a s naprostou většinou nalezených informací jsou spokojeni. V takovém prostředí se samozřejmě špatně vytváří zisk.
Poptávka po zdravotních informací na internetu však neklesá, spíše roste. Kdo ji tedy zaplní? Zdá se, že to budou lékaři, kteří si vytvářejí vlastní internetové stránky (s rozpočtem nesrovnatelně nižším než WebMD), a publikují na nich edukační materiály pro své pacienty. Lékaři se samozřejmě touto činností nezabývají "jen tak". Svoji motivaci vysvětluje za všechny dr. Meacham: "Publikování informací na internetu je pro mně významná úspora času. nemusím svým pacientům stále dokola vysvětlovat to samé, prostě jim řeknu, že to najdou na mém webu. U některých jdu samozřejmě na internet sám a stránku jim vytisknu, i tak je to ale rychlejší. Když mě moji pacienti nosí vytištěné stránky z internetu, které si sami našli, říkám jim, že na mém webu najdou zaručeně spolehlivé a kvalitní informace. Postupně je takto vychovávám, znatelně mě ubylo práce, a moji pacienti jsou velmi spokojeni."

Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Inzerce https://www.ordinace.cz/clanek/odborne-poradny-na-ordinace-cz/

Mohlo by vás zajímat

Na dovolenou jen s cestovním zdravotním pojištěním

Cestujete-li do zahraničí, sjednejte si cestovní pojištění. Ani po vstupu do EU vás v zahraničí neošetří zadarmo.

Objednávání pacientů přes IT

Praktičtí lékaři v Británii zkouší interaktivní způsob objednávání pacientů přes digitální televizi. Pilotní projekt ve městě South Yorkshire se zatím ukazuje jako úspěšný.

Jak se chovat při povodni

(připraveno s použitím oficiálního materiálu MV ČR)

Nejčtenější články

Nejnovější témata

Nejnovější diskuze

19. června 2008, 10:54:48

Dobrý den .Ano opět bych přestával kouřit bez šidítek ,.Vážím si sám sebe a nebudu se…

28. června 2008, 09:42:17

Hele ty nulo ty ještě žiješ? Dofám ,že nekouříš.kam jedeš na dovolenou ? Nebolí tě oči…

28. června 2008, 09:57:08

Tak vážení poděkujte Karlovy slíbil jsem mu pro zdar Vašeho odvykání ale spíše pro něho…

Naši partneři

Inzerce