Inzerce

Omyly při hubnutí

20. prosince 2006,   |   přečteno: 17602x

Častým omylem při hubnutí je přeceňování úlohy light potravin a stoprocentních ovocných džusů.

foto: shutterstock.com

Nad nadbytečnými kily lze vyhrát  a navíc to stojí za to. Již při dosažení úbytku hmotnosti o 5 až 10 procent dochází ke zlepšení rizikových faktorů onemocnění srdce a cév i zlepšení metabolismu, pookřeje i psychika. K vítězství na kily navíc pomáhá silná motivace, splnitelný cíl a volba rozumné cesty. A pokud se ještě dokážete vyhnout nejrůznějším nástrahám, které na vás líčí jak obchodníci, tak autoři reklamních sloganů a televizních spotů, vyhrajete v závěru sami nad sebou. Proto vás dnes některé z nich upozorníme.

Stoprocentní a nepřislazované džusy jsou pro spoustu lidí takřka synonymem zdravé výživy. Jenže litr obsahuje téměř dva tisíce kilojoulů, což je skoro tolik jako obávaná cola. Množství energie obsažené v takovém džusu je stejné jako v 11 stupňovém tmavém pivu. Džusy sice obsahují i vlákninu, což je jejich plus, ale také spoustu ovocného cukru, a to je jejich minus. Navíc tento cukr po krátké době zvyšuje pocit hladu. Není třeba džusy úplně zavrhovat, je však dobré jimi nezapíjet už tak vydatné jídlo a snažit se to s jejich konzumací nepřehánět.

Podle etikety obsahují džusy mnoho vitaminů, jejich lepším zdrojem je však čerstvé ovoce či ještě lépe zelenina. Navíc, se džusy příliš nehodí ani k zahánění žízně, a když už, tak zředěné vodou. V koncentrované podobě totiž tělo spíše dehydrují - zjednodušeně to lze popsat takto: množství cukru v nich obsažené nutí tělo k tomu, aby naopak vydávalo více vody na jeho zpracování. Jinými slovy, kdo pije džus, chodí na záchod daleko častěji.

Dalším omylem je přeceňování úlohy potravin označených light. Odlehčené potraviny jsou v principu tradiční potraviny, u kterých je snížen obsah tuku nebo cukru a tím obsah energie. Mohou přispívat k redukci váhy, ale samy o sobě hubnutí nezpůsobují. Pokud člověk nemá pod kontrolou celý svůj způsob stravování, nemá smysl jíst odlehčené potraviny s cílem zhubnutí. Podobné je to s potravinami označenými "bez cukru". To znamená, že výrobek neobsahuje sacharózu (řepný cukr), ale fruktózu nebo náhradní sladidla. Ta jsou buď nekalorická (např. aspartam či sacharin) nebo kalorická (sorbitol, mannitol). Ani náhradní sladidla však nepomáhají lidem zbavit se nadváhy. Je vhodnější snížit spotřebu vysokoenergetických potravin, než je stále nahrazovat výrobky s náhradními sladidly. Ty mají své opodstatnění jen pro diabetiky nebo v rozumně sestavených redukčních režimech.

autor:

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Inzerce
loading...
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Marky (Projímadle) 23. července 2017, 19:28:46

    Hodně dobré je třeba zařadit i projímadlo dietlax... To právě zajistí bezproblémový… Diskutovat

  • Eliška (Bolest hlavy) 21. července 2017, 21:59:33

    Na mé bolesti hlavy, ať už způsobené nevyspáním, počasím nebo málo tekutinami, mi… Diskutovat

  • Lenny (boule na zadku) 25. července 2017, 21:25:24

    Terezko zkus homeopatika merkurius solubilis, ředění 15 ch na urychlení hojení.Že se ti to… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.