Inzerce

Petra, měsíc druhý: jde o centimetry, ne o kila!

12. června 2010, Renata Vyšínová   |   přečteno: 4128x

V prvním měsíci hubnutí v projektu Hubnutí online! vsadila Petra, maminka na mateřské, hlavně na dlouhé procházky s kočárkem a zumbu, takže pohyb. Tentokrát ale vyzvala na pomoc i odborníka, který s ní podrobně probral její jídelníček. A jak výsledky hodnotí odbornice na hubnutí ze společnosti STOB?

foto: shutterstock.com

Hledám ten správný způsob hubnutí

Druhý měsíc hubnutí byl spíše ve znamení hledání nového způsobu, jak hubnout, abych také konečně zhubla. Mé domácí metody jsem donesla k odborníkovi, který mě vyšetřil a doporučil mi pro mě doposud nepoznaný styl stravování (asi aby mě to celoživotní hubnutí neomrzelo :o).

Takže na čísla jsem v celkové bilanci shodila 0,5 kg za druhý měsíc a za oba měsíce tohoto projektu dohromady 2 kila. Stihla jsem v druhém měsíci totiž kilo nabrat a zase se ho zbavit a ještě trochu shodit a... Prostě klasika. Proto padlo mé rozhodnutí, vyhledat lékaře, který důkladným vyšetřením zjistil, že si mé tělo myslí, že jsem stále těhotná, a tak přijaté jídlo ve střevech nabobtnává. Když tedy sním jeden rohlík, pro mé tělo z toho jsou důsledky, jako bych snědla rohlíky dva. Také jsem zjistila, že i když vypiji 2-3 l neslazené tekutiny denně, nedostává se voda všude, kam je v těle potřeba. Problém je v mém stylu pití. Když mám žízeň, "exnu" hodně pití a takto celý den. Nyní mám za úkol vypít cca 2 - 3 dcl za hodinu.Takže zachovat množství, ale pít pravidelně a po menších dávkách. A o to se také snažím.

Pan profesor mi vysvětlil, že nebudeme "hubnout", ale budeme formovat postavu:

  • změnou přístupu: vtip je v tom, že budu sledovat glykemický index potravin a podle toho ho budu konzumovat ráno, dopoledne či odpoledne. Jíst musím po hodině a půl a jako doplněk stravy budu 4x denně pojídat tabletky vlákniny
  • nemám tedy řešit váhu, ale centimetry!!! Na svém blogu jsem uvedla mé počáteční hodnoty, tak uvidíme, zda se budou zmenšovat :o)
  • jelikož potřebuji více svalové hmoty na to, abych dokázala spálit těch přebytečných 20% tuku :o) Bylo mi doporučeno: jízda na kole, na in-linech, plavání a posilování břišních svalů. Zumba je prý OK :o) A cítím, že mi opravdu pomohla zpevnit postavu. Soudím tak podle dalších kalhot, které jsem ještě před měsícem sotva oblékla. Nyní mi ani nedělají "břišní převis" :o)) Zde se mi dokazuje, že se nemůžu vázat jen na váhu!!!

Ještě zvládnout chuť na sladké!

Takže toto je můj nový plán na třetí online měsíc, ve který věřím a myslím, že půjde o dlouhodobý způsob stravování, který neopustím hnedle po skončení tohoto projektu.

Chutě na sladké stále mám a když sedím u stolu s těmi dobrotami (co do chutě, ne co do složení), tak trpím jako kuřák u popelníku, na kterém doutná několik druhů cigaretek... Znám to z vlastní zkušenosti :o)) A jelikož jsem své chutě tento víkend opět neovládla, vážně jsem se na sebe naštvala a zařekla se, že mě to nestojí za to.. celý týden to zvládat a snažit se, a pak to během chvíle pokazit.

No, tak uvidíme, zda do třetice opravdu všeho dobrého. Přijďte mě podpořit na můj blog, který píšu také pro vás. Uvítám Vaše zkušenosti a názory!

Doporučení odborníka: sladkosti prostě nekupujte

Jak vidí postup v hubnutí Petry odbornice Jana Divoká ze STOBu (společnosti STop OBezitě)?

Je výborné, že se Petra poradila s odborníkem. Je pravda, že mnoho lidí díky sportu a vyvážené stravě spíše "hubne" v tělesných partiích, ale na váze to není mnoho vidět. Je to tím, že svalová hmota je těžší než tuk. Svalová hmota je pro naše tělo ale i více žádoucí.

Sledování glykemického indexu potravin je velmi vhodné, ale ani on není samospásný. Zpočátku hubnutí jistě sledování glykemického indexu a dodržení jídelního režimu většinou postačí. Avšak ve chvíli, si tělo na daný příjem zvykne, nemusí jít hubnutí až tak dobře. Proto, stejně jako již několika spoluhubnoucím z projektu, doporučuji seznámit se s energetickými hodnotami potravin. Nízký GI totiž také mají i potraviny s vyšší energetickou hodnotou – sýry, uzeniny a pod. Pokud by čtenáře tato problematika zajímala, mohu doporučit knihu Hubneme s rozumem v praxi – Glykemická kuchařka paní Ivy Málkové a Jaroslavy Štochlové. (K objednání i na www.stob.cz).

Schvaluji, že se Petra snaží příjem tekutin rozložit do celého dne. Jednorázové napití opravdu nezavodní organismus tak. jak by bylo potřeba.

Petra také popisuje své – někdy marné – odolávání sladkostem. Pokud nemůže odolat, je nejlépe nemít sladkosti po ruce – co není doma, nelze sníst. Nebo si může sladké naplánovat např. 3x týdně. "Kdo smí hřešit – hřeší méně!" Glykemický index sladkosti trochu sníží tím, že si k ní (nebo v ní) dopřejeme "bílkovinu". Z tohoto pohledu bych tedy volila sladkosti z tvarohu, namísto vodové zmrzliny menší množství smetanové, nebo si dát trochu ke sladkosti trochu mléka nebo méně tučný jogurt apod.

Každý jsme člověk chybující a je třeba si drobné prohřešky umět odpouštět. Lze je vykompenzovat následující dny tím, že budeme jíst méně, nebo zařadíme více pohybu.

Držme tedy Petře palce do dalšího snažení.

autor: Renata Vyšínová , ordinace.cz

Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Diskuse k článku
Jan Suchel

Můj projekt na hunbnutí je založen na úpravě metabolismu tuků. To znamená, že organismus neukládá žádné tuky i přes vysoce kalorické jídlo. Tělo nikdy nepřibírá na váze a proto také nikdy se nemusíte v jídle omezovat. Hubnutí je stejné - menší kalorický potravinový příjem a vyšší spalování tuků. Tuky jsou v potravě nezbytné, chybí-li, tělo si je bere z uloženého tuku. Cukr bych neomezoval, co nezpracuje slinivka to se vymočí. Tento projekt je třeba zavést do školních jídelen a ozdravit mládež. Nevyžaduje to žádné finanční náklady. Suchel

Reagovatpoděkovatnahlásit

19. června 2010, 00:39:10

Můžu doporučit

super je na hubnutí slimax

Reagovatpoděkovatnahlásit

16. května 2016, 10:58:43


Celkový počet příspěvků v diskusi: 2. Vstoupit do diskuse.
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Nové články emailem
Anketa
Co považujete za nejvhodnější způsob podpory posílení imunity dítěte?
Zatím hlasovalo 108 lidí.
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Petra (Rivotril) 17. září 2017, 10:32:55

    Ahoj Petře, já mám krizi, jsem na 0,37 mg, ráno seškrábnu tabletu a odvažuji. Trápí mě… Diskutovat

  • Jolca (wellbutrin) 20. září 2017, 13:21:25

    Eliška: mysím, že si to moc bereš, vůbec nic nepoškozuje, to jsou tvoje subjektivní dojmy a… Diskutovat

  • Daniela (Zánět spojivek) 18. září 2017, 11:18:30

    Lolo, allergodil jsou dobré. Taky jsem měla kapky, u kterým mě oči tak pálily, že jsem si je… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.