Inzerce

Potraviny pro zdravé vlasy

19. listopadu 2015, Redakce Ordinace.cz   |   přečteno: 5040x

Krásné a zdravé vlasy nejsou jen výsledkem péče, jakou jim věnujete, ale i toho, co jíte. Vlasy totiž ke svému správnému růstu a krásnému vzhledu potřebují látky, které pomáhají budovat strukturu zdravých vlasů. Jsou to vitamíny, minerály, aminokyseliny, extrakty. Jakmile se něčeho důležitého vlasům nedostává, okamžitě se to projeví na jejich kvalitě. A nepomůže ani sebelepší šampon nebo zábal.

foto: shutterstock.com
ORDINACE.cz DOPORUČUJE

Ryby

Ryby jako losos, sardinky, makrela jsou plné zdravých omega-3 mastných kyselin, které mohou zpomalit vypadávání vlasů, mají „zvlhčující „ účinek a mírní svědění kůže. Obsažený jód brání vypadávání vlasů. Ryby také obsahují železo a vitamin B12, které udržují zdravou kůži a vlasy. Železo je uloženo ve vlasových folikulech. Pokud je tělo vyčerpané ze zásob železa, tyto zásoby železa jsou použity pro buňky v těle a tím vlasy trpí.

Mléčné výrobky

Mléčné výrobky mohou zlepšit strukturu vlasů. Konzumací potravin, jakými jsou tvaroh a jogurty, získáte bílkoviny, které jsou důležité pro udržení si silných vlasů. Řecký jogurt má složku, která pomáhá s průtokem krve k pokožce hlavy a růstu vlasů. Je to tzv. vitamin B5 (známý jako kyselina pantotenová), který dokonce může pomoci proti řídnutí a ztrátě vlasů. Kyselina pantotenová bývá dost často používaná jako přísada do přípravků určených pro péči o vlasy a pleť.

Špenát

Špenát je plný úžasných živin. Má spoustu vitamínu A, železa, beta-karotenu, kyseliny listové a vitamínu C, které jsou důležité pro zdravou pokožku hlavy a vlasů. Udržují vlasy hydratované, a tím zabraňují jejich lámání. Nejenom špenát, ale i kapusta je skvělou volbou.

Celozrnné výrobky

Celozrnné výrobky obsahují živiny, které jsou důležité pro vlasy. Jedná se zejména o zinek, který se používá k regulaci hormonů, které mají přímý vliv na sílu a růst vlasů. Také obsahují vitamíny skupiny B a železo, které chrání vaše vlasy.

Drůbeží maso

Drůbeží maso je bohaté na bílkoviny, stejně tak jako na zinek, železo a vitamíny skupiny B pro udržení silného vlasového vlákna.

Sladké brambory

Sladké brambory jsou výborných zdrojem beta-karotenu, který se ve vašem těle změní na vitamín A, podporuje žlázy v pokožce hlavy, aby udržely vlasy před vysycháním. Nedostatek vitamínu A může vyvolat svědění a vznik nepříjemných a nevzhledných lupů. Beta karoten můžete najít i v jiné oranžové zelenině,  jako je mrkev, dýně, meloun a mango.

Vejce

Vejce jsou významným zdrojem bílkovin, železa, zinku, selenu, síry a železa. Železo je obzvlášť důležité, jeho nedostatek může být příčinou vypadávání vlasů (zejména u žen). Vejce jsou také bohaté na vitamin B, tzv. biotin, který pomáhá růstu vlasů.

Vlašské ořechy a mandle

Vlašské ořechy a mandle jsou skvělé potraviny pro kvalitní vlasy. Obsahují totiž významné množství omega-3 mastných kyselin, jsou bohaté na biotin, jehož nedostatek může vést až ke ztrátě vlasů. Dále jsou zdrojem vitamínu E, který pomáhá chránit buňky před poškozením DNA. Navíc obsahují také měď – minerál, jež pomáhá udržet přirozenou barvu vlasů, jejich bohatost a lesk.

Banány

Banány obsahují vitamin B6, který je spojen s řídnutím a vypadáváním vlasů. Tento vitamín je důležitý při vstřebávání živin z potravin, které sníme. Také má vliv na tvorbu červených krvinek, které vyživují vlasové folikuly. Zdravé vlasové folikuly vytvářejí zdravé, lesklé a pevné vlasy.

Červená řepa

Tato zelenina dodává vlasům pružnost a lesk.

Mrkev

Vyživuje vlasy a podporuje jejich růst.

Sója a sójové výrobky

Obsahují cholin a inositol, látky, které mají schopnost vrátit vlasům zdravý vzhled a lesk.

Čočka

Luštěnina, která je nabitá bílkovinami, železem, zinkem a biotinem, významnými zdroji pro udržení zdraví a kvality vlasů.

Vyberte si z nabídky péče o vlasy v internetové Lékárně.cz

Zdroj: www.webmd.com

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Nové články emailem
Anketa
Měl by stát a zdravotní pojišťovny podle vás více přispívat na léčbu celiakie?
Zatím hlasovalo 50 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Květa (Projímadle) 18. května 2017, 18:03:07

    Dá se užívat i dlouhodobě, není návykový, dá se dobře dávkovat (sirup) po lžících,… Diskutovat

  • Amazonka (ElektroMyoGrafie neboli EMG) 20. května 2017, 06:14:18

    Asi záleží na tom, proč jste na EMG posláni. Já trpím na svalové a nervové křeče a… Diskutovat

  • Marek (Proti zácpě fungují probiotika) 19. května 2017, 10:07:41

    nejjednoduseji receno - antibiotika vybijou vsechnu strevni mikrofloru, takze caste uzivani nici… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.