Inzerce

Tentokrát zhubnete: díky nakupování

22. ledna 2011, Věra Boháčová   |   přečteno: 5061x

Než začnete dietně a s rozmyslem jíst, musíte napřed i dietně nakoupit. Nabídneme vám pár rad jak to udělat, aby se v košíku neocitlo nic, co jste vlastně ani nechtěli.

foto: shutterstock.com

Rada č. 1: Nakupujte s plným žaludkem, nákup si naplánujte

Jestliže se vypravíte na nákup hladoví, můžete se spolehnout, že koupíte daleko víc potravin, než jste měli původně v plánu. Hlad plní košík i potravinami, které se často pro dietu příliš nehodí. Nikdy nechoďte na nákup bez seznamu, bezhlavé nakupování je "rizikové".

Rada č. 2: Všímejte si informací na obalech

Na obalech potravin najdete řadu informací, které jsou pro váš jídelníček důležité. Kromě údajů, které výrobce musí na obalu uvádět, jako je např. množství, datum minimální trvanlivosti a složení potraviny, se můžete na mnoha potravinách a výrobcích dozvědět více o jejich výživových vlastnostech. Na základě nutričních údajů si snadněji vyberete výrobky, které vám vyhovují, třeba právě pro redukční dietu. Díky nutričním hodnotám zjistíte, kolik je v potravině obsaženo energie, bílkovin, sacharidů, tuků a někdy i dalších složek. Tyto informace vám pomohou sledovat příjem jednotlivých živin a umožní vám sestavit si jídelníček tak, aby byla jeho skladba optimální.

Rada č. 3: Využívejte chytré značení

Ulehčete si práci a využívejte pomocníků ve formě značení. Jedním takovým je značení GDA (neboli denní doporučené množství), které zavedla za podpory Potravinářské komory ČR na svých výrobcích celá řada domácích a mezinárodních výrobců. Toto značení poskytuje srozumitelnou informaci o tom, jaký podíl tvoří jedna porce dané potraviny z doporučeného denního příjmu energie, živin a dalších látek. Hodnoty GDA odpovídají dennímu množství doporučenému pro zdravou ženu s průměrnou tělesnou hmotností a střední fyzickou aktivitou. Pokud si uvědomíte, že doporučený denní příjem energie a živin není pro všechny stejný a přizpůsobíte hodnoty GDA svému pohlaví, tělesné hmotnosti a úrovni fyzické aktivity, značení GDA vám poslouží jako skvělý nástroj k sestavení vhodného jídelníčku. Více informací můžete najít na www.gda.cz.

Zajímá vás, co znamená, když je výrobek "bez kalorií, nízkotučný nebo bez tuku"? Vysvětlení najdete v tomto článku.

Zajímalo by nás, jestli si všímáte údajů na obalech potravin. Napište nám to v rámci diskuse nebo na tento mail.

autor: Věra Boháčová , nutriční terapeutka

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Nové články emailem
Anketa
Měl by stát a zdravotní pojišťovny podle vás více přispívat na léčbu celiakie?
Zatím hlasovalo 104 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Nika (ukončení léčby antidepresivy) 28. května 2017, 21:42:42

    Je to už dobré, a stále lepšie a lepšie. Treba na sebe tvrdo pracovať. Hlavne práca s… Diskutovat

  • Svetlana (Projímadle) 26. května 2017, 19:02:02

    já mám třeba zase dobrou zkusenost s projimadlem duphalac...  Diskutovat

  • Alena (Arytmie) 22. května 2017, 12:32:10

    Dobrý den, už několik týdnů se mi stává, že mi při jídle začne bušit srdce jakoby v… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.