Inzerce

Tentokrát zhubnete: i s chutí na sladké

5. února 2011, aktualizováno 1. března 2014, Renata Vyšínová   |   přečteno: 9638x

Dieta znamená hlavně to, že ze svého jídelníčku vymetete především sladkosti. Ovšem jak je dostat i z hlavy – a jak je nahradit, pokud nám chuť na nějakou tu dobrůtku kazí jinak slibné odhodlání, to vám dnes poradíme.

foto: shutterstock.com

Úplně ideální by bylo, zapomenout v průběhu hubnutí na sladkou chuť. Ale to se snadněji řekne, než opravdu udělá. I když vás chutě doženou a donutí k malému hříšku, není to důvod vzdát dietu úplně. Hubnutí je běh na dlouhou trať a tak je mazanější najít si nějaká šidítka, tedy dietně přijatelnější varianty.

Přečtěte si příběh Daniela, který zhubnul 11 kilogramů!

Jak při hubnutí zvládat chutě

Abyste tedy zvládli svoje chutě, pak je nutné držet se několika důležitých zásad:

  • vypozorujte kritické momenty - snažte se uvědomit si, kdy po sladkém sáhnete a snažte se situaci řešit jinak. Např. v případě, že sladkým řešíte nějakou stresovou situaci, zkuste najít jiný "odbourávač" – zajděte si koupit něco na sebe, projděte se na čerstvém vzduchu, popovídejte s kamarádkou.
  • najděte vhodnější alternativy - nejlepší by bylo, zahnat chuť na sladké např. vychlazeným ovocným salátem, který budete mít vždy čerstvý připravený v lednici
  • vybírejte kvalitní "mlsání" - dobrou volbou je např. kvalitní čokoláda s vysokým procentem kakaa, celozrnné sušenky bílkovinné tyčinky, případně müsli tyčinka bez polevy. I tak je však třeba sledovat energetickou hodnotu a sladkost zahrnout do svého jídelníčku
  • hlídejte dobu mlsání - když už nemůžete odolat, snažte se „hřešit“ v době, kdy váš čeká nějaká fyzická aktivita, kdy budete moci více energie přijaté ze sladkostí vydat, případně v aktivnější části dne
  • pozor na hlad - nikdy nemlsejte nalačno – hlad spojený s chutí na sladké znamená dostat do sebe "kalorickou bombu".
  • udržte množství - myslete na vyšší energetickou hodnotu sladkostí, zkuste zůstat pouze u malého kousku.

Je dobré vědět, že chuť na sladké může znamenat i problém v jídelníčku, a to např. v případě, že je nedostatečný nebo nesprávně poskládaný. Základem úspěšného zvládnutí redukce hmotnosti je tedy odborníkem sestavená dieta přizpůsobená všem individuálním požadavkům. A samozřejmě pohyb. Další informace najdete i na stránkách Fóra zdravé výživy (www.fzv.cz).

autor: Renata Vyšínová , ordinace.cz

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce http://www.stopstigma.cz
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Jarmila (Krabičková dieta?) 21. ledna 2017, 17:25:19

    Já vařím "krabičkovku" doma, i pro manžela. Jemu počítám 1,5násobek mé porce, rozpisu v… Diskutovat

  • Anička (zalehlé ucho, po čištění uší na levé ucho neslyším) 18. ledna 2017, 13:54:03

    Já bolesti nemám ale mám ucho po operaci chronickeho zánětu (27let) jsem na to ucho… Diskutovat

  • potil (nadměrné pocení ve spánku) 16. ledna 2017, 22:09:06

    jakmile usnu i třeba odpoledne jen na pár minut zaberu u televize tak po vzbuzení zjistím že… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.