Inzerce

Úkol pro 40+: Budujte vápníkové rezervy

aktualizováno 29. března 2014, Redakce   |   přečteno: 7117x

Vyhněte se problému řídnutí kostí po padesátce – dbejte na dostatečný přísun vápníku. Pro správné fungování organismu má zásadní roli. Napomáhá smršťování svalových vláken, ale hlavně vytváří houbovitou tkáň, která vyplňuje kosti a zajišťuje jejich pevnost. O tom, jak silnou kostru získáte, tedy nerozhodují pouze genetika a cvičení. Důležité jsou vhodné stravovací návyky. A čím dříve s nimi začnete, tím lépe.

foto: shutterstock.com
ORDINACE.cz doporučuje
SKLADEM EXTERNĚ
132 Kč

Ivan Mach, prezident Aliance výživových poradců, vysvětluje: „Obsah vápníku v těle se během života mění. Jakmile dosáhnete čtyřicítky, začnete mít sklon k negativní vápníkové bilanci. Jinými slovy – z kostí se začne uvolňovat více vápníku, než se ho v nich udrží. Abyste tyto ztráty minimalizovali, měli byste přijímat stravu, která zahrnuje doporučenou denní dávku vápníku.“ Pro muže a ženy ve věku od 11 do 24 let to znamená příjem okolo 1200 miligramů za den. Jste-li starší než 25 let, stačí vám 800 miligramů. „Bohatými zdroji vápníku jsou mléčné výrobky, zejména čerstvé nebo tvrdé sýry, a listová zelenina,“ upřesňuje Ivan Mach. Přidejte proto do jídelníčku špenát, hlávkové zelí nebo salát. Pravidelnou konzumací si snáze vybudujete vápníkové rezervy, a snížíte tak v budoucnu riziko slabých kostí. Lepší vstřebávání vápníku potom zaručuje vitamín D. „Aktivuje se pobytem na slunci, najít jej můžete rovněž ve vybraných mléčných výrobcích,“ radí Mach. Kombinaci obojího nabízí například čerstvý sýr Lučina Osteo-aktiv. Obsahuje 15 procent doporučené denní dávky vápníku a navíc právě vitamín D.

Pohybujte se

Sportem zatížíte kosti, čímž přispějete k jejich posílení. „Při pohybu a cvičení se zátěž přenáší ze svalů na kosti, které na aktivitu reagují zpevněním kostní a vazivové tkáně. Ve výsledku tedy vznikají hustší a silnější kosti,“ objasňuje Mach. Zároveň doporučuje: „Vybudujte si dostatečné vápníkové rezervy už v mládí. Budete je později potřebovat. A zvyšujte vstřebatelnost vápníku v kostech pohybem, a to v každém věku!“ Nezapomínejte pečovat o své kosti. Předejdete tak možným zdravotním problémům.

Přečtěte si také

Osteoporóza s sebou nese úbytek kostní hmoty, kosti se stávají křehkými a snadno s lámou. Více v článku zde. Dá se ale významně ovlivnit výživou.

Pozorujete na sobě změny? Napište nám do diskuse nebo na redakce@ordinace.cz.

 

 

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář
 [ pravidla diskuse ]
Nové články emailem
Anketa
Chodíte na pravidelnou prohlídku k očnímu lékaři?
Zatím hlasovalo 443 lidí.
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Kristian (Rivotril) 14. prosince 2018, 02:52:19

    Jožko ďakujem Ti za veľmi užitočné rady,lebo ono neni nad to,keď to niekto ako Ty skúsil na… Diskutovat

  • Dana Bolova (AKNÉ) 14. prosince 2018, 10:52:29

    Garnier je pořád dobrý na akné a ještě dermo kosmetika. Diskutovat

  • Knezi (TRITTICO AC) 14. prosince 2018, 12:04:01

    Mne po trittiku nefunguje sex Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.