Inzerce https://www.lekarna.cz/doprava-zdarma/?utm_source=ordinace&utm_medium=leaderboard&utm_campaign=doprava-zdarma

Léčba křečových žil

Podědila jsem sklon ke křečovým žilám. Je mi 34 let a křečové žíly mám již asi 10 let. Nyní se objevily další obtíže - svědění a začínají se tvořit tmavé skvrny. Byla jsem u několika lékařů, operaci mi nedoporučili - mám velmi špatné žilní chlopně a operace by neměla význam, protože během několika let bych měla křečové žíly zpět. Léky mi nenapsali žádné, na lepší kompresní punčochy prý pojišťovna nepřiplácí. Co s tím mohu dělat? Mám strach z bércových vředů, i když internista mi tvrdil, že bércové vředy s křečovými žilami nesouvisí. Vůbec nechci vidět, jak na tom budu s nohami za 20 let (dožiji -li se). A dá se něco dělat s tím svěděním?

Inzerce https://www.ordinace.cz/clanek/odborne-poradny-na-ordinace-cz/
Odpovědi
Pavel
5x

Podobné problémy mám i já. Operaci mi nedoporučují - operace chlopní se provádí pouze u určitých případů a je dost komplikovaná - aspoň tak jsem to pochopil. Moje lečba se skládá z nošení kompresních punčoch - pojišťovna neplatí podpůrné punčochy, ale na léčebné II. kompresní třídy platí vždy jednou za 1/2 roku. Nyní je již docela dobrý výběr s příplatkem v řádu několika stokorun. Druhá složka léčby jsou léky - sice nevyléčí, ale pomůžou, např. by omezily svědění, ... Doporučuji najít vhodného lékaře. Ovšem lékaři, který tvrdí, že bércové vředy s křečovými žílami nesouvisí, bych se obloukem vyhnul. Takže doporučuji punčochy (II. K. T., v létě aspoň podpůrné, např. Aries - 70DEN na podvazky asi 70,- Kč) pokud to jde. Vím, že u ženy je větší problém s estetikou, ale zase může nosit v létě sukni a ne jako já punčochy ještě pod kalhoty. A nějaké vhodné podpůrné léky, které právě v horku, kdy punčochy nosit opravdu nejde, aspoň trochu pomůžou.

Klára
1x