Inzerce

Poradna: Výživa

Na Vaše dotazy ve výživové poradně odpovídá:


Bc. Michaela Tulachová


Bc. Michaela Tulachová Bc. Michaela Tulachová
Výživové poradenství
Provozovna: Masarykovo nám. 17, Pelhřimov

  • Výživová poradkyně
  • Koučka psychologie hubnutí
  • Pořadatelka Běhu pro úsměv
  • Zakladatelka a ředitelka Nadačního fondu Julinka
  • Půl maratonská běžkyně
  • Autorka projektu Baštíme s úsměvem, aneb učíme děti správně jíst

Michaela pochází z městečka Pacov na Vysočině, kde také vystudovala Gymnázium. Ve studiu pokračovala v Táboře na Vyšší odborné škole ekonomické a poté na Vysoké škole obchodní v Praze.
V tomto období se začala ubírat směrem, který později definoval její životní filosofii a náhled na život samotný. Prvopočátkem všeho bylo absolvování MAHRY (vzdělávací instituce zaměřena na zdravý životní styl, sportovní dietologii či prevenci civilizačních chorob).
Vybudovala úspěšnou firmu, která je postavena právě na principech zdravého stravování. Svými postupy tak zanechala nesmazatelnou stopu v moderní dietologii.
Uznání se jí dostalo i na poli charitativních projektů, které pravidelně pořádá pod Nadačním fondem Julinka, o jehož zrod se taktéž sama zasloužila. Touto cestou se snaží bojovat proti dětské obezitě, která je nešvarem současné doby.
Momentálně se věnuje i projektu s názvem Psychologie hubnutí, který je inovativní už jen svým pojetím aktivního semináře, který se diametrálně odlišuje od klasického coachingu.
Celoživotní vášní jí je běh po kopcích Vysočiny. Ona vášeň byla pomyslnou zápalnou šňůrou a podnítila tak myšlenku "Běhu pro úsměv" v Pelhřimově.

Partner výživové poradny:

450pxWx100pxH_72dpi_RGB_Plakatkuv banner.jpg


Zeptejte se odborníka
Zodpovězené dotazy v této poradně

Otázka: Dobrý den, Od minulého roku mě trápí úbytek váhy. Vždy jsem byla sportovní typ (174cm cca 58-60kg) a zabývala jsem se zdravou stravou. (Miluji vaření, pečení, a zajímám se o různé alternativy... nikdy jsem ale nevynechávala npř maso). Domnívám se, že příčina hubnutí byl velký výdej a menší příjem (začala jsem často běhat) nikdy ale nebyl záměr shodit tolik kilo.. minulé léto (cca 55kg) jsem poprvé musela řešit problémy s menstruačním cyklem, a tak jsem se obrátila na lékařku (na gynekologii mi byly naordinovany hormony, na srovnání hladiny, které byly pozdeji nahrazeny za antikoncepci- i kvůli ochraně) Když jsem během náročného léta (cestování s krosnou) zhubla na 48 Kg, zašla jsem za obvodní, která mě odkázala mam psychologickou léčbu (to jsem Ale považovala za absurdní ztrátu času)... sama jsem se rozhodla udělat změny a začít například i počítat kalorie, zařadit kalorické svačiny, atp.. po nabrání na 51kg jsem začala pravidelně navštěvovat posilovnu a pod dohledem přítele dělat silový trénink. Váha poslední měsíc stoupla na 53 kg, zde se ale zastavila a nyní se dokonce i opět vrací k menším hodnotám.. Už se tímto problémem zabývám opravdu dlouho, ládování na noc, přejídání, počítání kalorií, každodenní vážení a zapisování hodnot do kalendáře mě už nebaví.. tlak ze strany rodičů je už neúnosný... začínám pochybovat o tom, zda ten stres není více škodlivý než nízká váha.. chci podotknout, že bych sice ráda nabrala nějaká ta kila, aby to vypadalo lépe, ale jinak vzhled neřeším.. mám přítele který mě miluje jaká jsem a jaká budu, cítím se zdravě, i tlak se mi zlepšil, můžu sk dovolit jíst kdykoliv a cokoliv a vůbec se neomezuji, cvičení mě baví a vidím na těle jak přibývá na síle.. všechny kolem ale zajímá jen číslo na váze, které když neroste, je doma hrozně dusno a přichází zákazy a hádky...nový gynekolog říkal, že ze zdravotního hlediska, pokud se cítím dobře, nemusím se bát například o plodnost (časem kila určitě pomalu nabydou a času na řešení bude ještě moc) Co mám dělat? Ten stres z toho nacpat do sebe co jde, zapsat každé ráno váhu, nevyjít ven bez obří svačiny apod mě přivádí k šílenství... Nebylo by lepší nechat tomu volný průběh, hlídat si aby procent byly dost velké, užívat si života a jídla a nestresovat se? Ještěd chci podotknout, že jsem prošla testy štítné žlázy apod a to je v pořádku Pzn jsem v maturitním ročníku, a tak mám i dost jiných starostí Děkuji za jakoukoliv radu/ názor... za obvodní nechci jít, protože nemám potřebu dokazovat někomu zdravý psychický stav..snažím se jíst dostatek zdravých tuků (ořechy oleje ryby), sacharidy a bílkovin (maso, mléčné výrobky, protein..apod) zároveň si ale dopřávám cukrárny a sladké ..

Odpověď: Dobrý den, bylo by dobré, abyste vše okolo jídla přestala řešit. Nestoupat na váhu, nevážit ani nezapisovat jídlo ale na co bych se zaměřovala, aby svaly rostly – pomalu ale jistě zvětšovat porce bílkoviny i sacharidů. Nevím přesně kolik toho sníte nyní, ale zkuste dosáhnout aby maso bylo větší jak dlaň – uvařené a to samé porce přílohy. Nemusíte jíst po dvou hodinách, jezte když tedy máte hlad. Až budete cítit že hlad je častěji, jezte častěji. Nešikanujte se tím přístupem...musí Vás to bavit J Ale když už cvičíte, jezte víc ať je z čeho tvořit! J

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se s Vámi poradit. Během posledních 10 měsíců jsem zhubla z 65 kg na 47. Myslela jsem si, že jím zdravě a sportovala jsem, bohužel jsem nevěděla kdy skončit. Už 5 měsíců nemám menstruaci, ale u lekaře na odběrech jsem měla všechny hodnoty v normě. Moje obvodní lékařka mi doporučila psychologickou poradnu kvůli PPP. Asi před měsícem jsem se ale začala přejídat s tím, že mám pořád hlad. Přestanu až když mi je špatně. Děsí mě, kolik toho dokážu sníst, když jsem se předtím dokázala ovládnout a nechápu to. Samozřejmě jsem už přibrala. Na internetu jsem četla, že je to možné po vyhladovění těla a že by se to mělo časem zastavit, ale mám strach že jsem přešla z jedne PPP do druhé. Děkuji.

Odpověď: Dobrý den, tohle je bohužel na osobní konzultaci s odborníkem a nemusí to být zrovna psycholog ale klidně i výživový poradce, který nejprve „léčí hlavu“ a teprve potom tělo. Potřebovala byste i zároveň vysvětlit vše o potravinách a vašem těle, abyste věděla co se nyní děje a co Vás čeká a že se nemusíte ničeho bát. Kdyby jste bydlela někde v okolí Pelhřimova, moc ráda bych si s Vámi popovídala, abych Vás uklidnila, pokud ne, napište mi email (m.tulachova@vyziva-mt.cz) a rozebereme to v soukromých zprávách, abychom se podívaly, co se doopravdy s Vámi děje.

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat, co patří mezi protektivní faktory výživy. Děkuji.

Odpověď: Dobrý den, jedná se o ochranné faktory výživy, především z psychologického hlediska např. vztahy v rodině apod. Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda bych pečivo mohla nahrazovat takovými těmi kukuřicovými křehkými plátky nebo rýžovými. Předem děkuji za odpověd.

Odpověď: Dobrý den, určitě můžete, jen si dejte více kusů než jeden. Ideálně 2-4ks. Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, je mi 23 let, měřím 193 cm a vážím 95kg, což mi BMI vyhodnotí jako nadváhu. Neměl bych s tím až takový problém, pokud by se mi všechen tuk neukládal do břicha. Chtěl bych se zeptat, jak docílit ploššího břicha, aniž bych ztratil hmotnost jinde. Jsem bývalý sportovec, ale ze zdravotních důvodů zatím sport nedělám už cca půl roku. Mám sedavé zaměstnání a snažím se jíst 5x denně, přičemž nehledím na nějaké hodnoty jídla. Děkuji za odpověď.

Odpověď: Dobrý den, obávám se, že bez sportu, konktrétně posilování, byste ztratil na objemu i jinde. Budete nejspíše typ „jablko“ a to je vždy problém, že tuk se ukládá především v horní části těla. Pokud můžete alespoň částečně posilovat, tak bych navštívila osobního trenéra, aby Vám sepsal plán a uvidíte, že to bude mít efekt, jaký čekáte. Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, ráda bych se zeptala na Váš názor. Za poslední dva roky jsem zdravou pravidelnou stravou a téměř každodenním sportem zhubla 32 kg . z (82 kg na 53kg), měřím 167 cm, 22let. Ted již stravu moc nedodržuji, naopak, už delší dobu jím hodně, jedině co, snažím se trochu omezovat sachatridy(pečivo) a nejím moc smažených jídel. Cvičím zlehka 5-6krát týdně. Pokud nějáký ten den opravdu hodně hřeším v jídle a necvičím nevidím u sebe ani moc změny. Když pak zlehka začnu zase jíst některý den dietně a cvičit, hned vidím že hubnu. Okolí už mě někdy obviňuje z anorexie. Poslední dobou spíš vždy když se najím mám hned po chvíli hlad. Krevní testy mi byly udělány a prý vše OK. Je tedy možné že se mi jen zrychlil nebo nějakým způsobem přehodil metabolismus? Děkuji za odpověď.

Odpověď: Dobrý den, na okolí nikdy nedejte, většinou závidí. J Dejte na svůj pocit. Hlad může být způsobem větším množstvím svalové hmoty – abyste si svaly udržela, je třeba jíst více sacharidů, které si právě ubíráte – což není dobře, ničíte si tím svaly a především vaše orgány je potřebují, aby mohly fungovat jak mají. J Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, můžete mi poradit, po každém jídle začnu kýchat, třeba i 3x za sebou, už si s tím nevím rady, poradíte? Děkuji

Odpověď: Dobrý den, raději zajděte na alergologii, aby Vám nabrali krev. Může to být na určitý druh koření např. Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, chci se zeptat co jíst když nemůžu müssli tyčinky, ovesné vločky, caro a bebe sušenky. Po těhle věcech mám průjem. Nikdy mi to nevadilo, ale teď mi to vadí. Říkala jsem to své praktické lékařce. Ta mi řekla ať to nejím a kdybych začala hubnout že by mě musela poslat někam na vyšetření, ale že neví kam. Tyhle problémy má prý spousta lidí a lékařů, kteří se na tohle specializují je málo. Jinak mi pečivo nebo těstoviny problémy nedělají. Co mám místo toho jíst? Chci jíst zdravě!! Děkuji za odpověď.

Odpověď: Dobrý den, jednoduše to nejezte. Je plno jiných potravin, které jsou zdravější. Cara můžete nahradit špaldovým kafem s cikorkou. Ovesné vločky třeba pohankovými, Bebe sušenky nic zdravého nejsou a to samé Mussli tyčinky. Zkuste raději zajít do zdravé výživy, kde Vám poradí lepší a zdravější alternativy tyčinek na svačinu třeba RAW. Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, už jsem Vám jednou psala ohledně diet. Vaše odpověď mi přišla kde jste psala, že tam mám spíše sacharidy a bylo by lepší bílkoviny. Chtěla bych se proto zeptat co bych měla jíst a co ne? Děkuji za Vaši radu.

Odpověď: Jogurty, tvarohy, masa více než přílohy, kvalitní šunku, sýry do 30%tvs, Cottage, luštěniny, ryby, vajíčka,… - to jsou příklady bílkovin a těch za den musíte sníst více než sacharidů – pečivo, ovoce, přílohy,…

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se Vás zeptat ohledně diet. Je mi 18 let a už to není jako v 15 tak jsem se rozhodla zhubnout. Jelikož nemůžu běhat ani dělat žádný sport jde to hůř. Nejim smažené, tučné, dezerty (buchty, kolace, cokolady, susenky, apod.). Jím ovoce a zeleninu, bílé jogurty, vejce, rýži, brambory, 92% šunku, tmavé pečivo, müsli, mléko, tvaroh, občas hrnickove polévky. Mám zhruba 160cm a 60-61kg. Netuším zda je to vůbec potřeba hubnout? A zda je tohle dobrá strava? Chtěla bych se dostat zhruba na váhu 45-50kg. Děkuji za odpověď.

Odpověď: Dobrý den, myslím, že pokud byste měla tuto váhu a místo tuku měla svaly, byla by to v pořádku, bohužel pokud nesportujete, je to naopak a potom klidně něco zhubnout můžete, ale i tak sport by byl nejlepší. Co se týče polévek z hrníčku, jsou plné soli, takže určitě jsou špatné. Zkuste zamakat spíše více na bílkovinách, jíst masa víc jak přílohy a zařadit bílkovinové svačiny. V tom co píšete máte převahu sacharidů a vzhledem k tomu že nesportujete tak to dobře není. Pokud byste chtěla pomoci víc, ozvěte se mi.

Otázka: Dobrý den, chtěl bych všechny poprosit o radu. Je mi 23 let, měřím 180 cm a nyní vážím 68 kg. Můj problém je, že nemám téměř žádné svaly a velkou "pneumatiku" okolo břicha. Začal jsem tedy posilovat každý den cca 30 minut (hlavně biceps, triceps, prsa) a změnil svůj jídelníček: ráno: müsli s mlékem, pak "klasický" oběd ve školní jídelně, kolem 15 hod nějaké ovoce, v 17 hod celozrný žitný chléb například s Cottage, k večeři kolem 19 hod většinou kuřecí nebo rybí maso se zeleninou nebo vajíčka s žitným celozrným chlebeb. Takhle se stravuji skoro 2 měsíce, váha se změní max. o jedno kilo, ale většinou se to drží pořád kolem 68 kg. Že by mi přibyly svaly, nebo ubyl tuk, se také říct nedá, nevíte, v čem je problém ? Jinak cca 3x do týdne vždy hodinu běhám. Mnohokrát děkuji za pomoc a rady !

Odpověď: Dobrý den, pokud nepřidáte na porcích a bílkovinách tak svaly těžko vytvoříte. Je třeba jíst více tvarohu, kefírových nápojů, masa, šunky,…ovoce a zelenina svaly netvoří. A je lepší cvičit 3x týdně 2 hodiny a nechodit běhat, to je se svaly a nabíráním trochu v rozporu. Bc. Michaela Tulachová

Otázka: Dobrý den, mám již dlouhodobě velký problém s padáním vlasů. Před rokem jsem hodně zhubla - cca 15 kg (z 65 na 51kg při výšce 175 cm). Vím, že díky tomu mi začaly padat vlasy. Nicméně už cca 4 měsíce jím pravidelně a bohatě, váha mi jde nahoru, ale vlasy pořád velmi padají. Prosím tedy o jakoukoliv radu, jak bych mohla dalšímu vypadávání předejít. Už půl roku užívám vitamíny na vlasy a nehty, speciální šampóny proti vypadávání, ale pořád se to nelepší. Díky moc o jakoukoliv radu, tip, doporučení. Vím, že je to důsledek toho hubnutí, nicméně pokud máte osvědčený jakýkoliv tip/přípravek, prosím o radu. Děkuji moc, Veronika S.

Odpověď: Dobrý den, co se týče vlasů a nehtů, tak je to proces vždy složitější a řekla bych že mnohdy na roky než na měsíce. Já osobně mám velice dobrou zkušenost se šampony od Milva, přímo Milva chinin forte, tam to poznáte brzy, že se něco děje. J Co se týče jídla, tak nestačí jen pestrá strava. Zvyšte porce ovoce a to po celý den včetně večerů – tělo Vám samo napoví, co mu chybí, tak ho poslouchejte a uvidíte, že se zázraky dít budou. J

Otázka: Dobrý den. Obracím se na Vás s prosbou o radu. Hledám na internetu vhodný jídelníček na lehce zvýšenou kyselinu močovou a současně pro prediabetes. Hodnoty při posledním vyšetření 5,9 glukóza a 379,8 kyselina močová,UREA 3,7,KREATININ 52,9, TAG 1,05,CHOL 3,96, HDL 1,14, LDL 2,43. Je mi 70 let, vážím 73 kg a cvičím denně cca 45 min. Z toho 20 min na rotopedu a zbytek - cvičení na kluby. Krevní tlak: 119/73 U zvýšené močoviny si nejsem vědomá chyb ve stravě, protože žádnou u uvedených rizikových potravin nejím vč. purinové zeleniny. U prediabetu mám ještě rezervy. Asi nadváha. Jak jsem již uvedla, potřebovala bych vědět co jíst, protože potraviny vhodné pro snížení kys.moč. jsou naprosto nevhodné pro prediabetes. Ze srdce Vám děkuji a přeji hezké dny.

Odpověď: Dobrý den, na svých stránkách www.michaelatulachova.cz mám přímo jídelníček v kombinaci pro tyto nemoci.

Otázka: DOBRÝ DEN,JMENUJI SE PAVLÍNA,JE MI 63 LET A PO MENOPAUZE MÁM ASI JAKO KAŽDÁ ŽENA PROBLÉM S VÁHOU.PŘIBLIŽNĚ PŘED 20TI LETY MI ZJISTILI VROZENOU HYPOPLÁZII LEDVIN,TÍM PÁDEM BERU LÉKY NA VYSOKÝ TLAK,TAKÉ NA CHOLESTEROL A LÉKY PROTI ZÁCHVATŮM DNY.NA TO JE SAMOZŘEJMĚ TAKÉ DIETA,ALE STÁLE TO NENÍ TO CO BYCH POTŘEBOVALA.PŘED DVĚMA ROKY JSEM ZHUBLA NA 63 KG A OPĚT JSEM NABRALA 7 KG.NEVÍM JESTLI MÁM HLÍDAT KALORIE A HLAVNĚ JAK.JINAK 4X V TÝDNU CHODÍM PLAVAT A DVAKRÁT V TÝDNU DĚLÁM NORDIC WALKING.TAKŽE MÁM POHYB.A JEŠTĚ CVIČÍM PŘI TELEVIZI.TAK MÁM I POHYB,ALE VÁHA JE POŘÁD STEJNÁ.CHCI SE ZEPTAT JESTLI BY JSTE MI PORADILA CO S TÍM.PŘEJI KRÁSNÝ DEN A DĚKUJI.

Odpověď: Dobrý den, jestli chcete, mohu vám udělat jídelníček či zjistit příčinu ze zápisu vašeho týdenního jídla. Prosím ozvěte se mi na m.tulachova@vyziva-mt.cz

Otázka: Dobrý den, chci se zeptat, kdyz je tělo naučené po redukci jíst v přesný - opravdu přesný čas 5x denně, stane se něco (přibírání, zpomalení metabolismu) když se najede na normalní lidský režim, tedy nejíst přesně na minuty? Zda tělo vnímá až takto čas, nebo je jedno, zda se časy jídel budou lišit třeba o půl hodiny nebo hodinu? Děkuji

Odpověď: Dobrý den, tělo to zase takto nevnímá, bát se nemusíte, ale určitě by bylo špatně kdyby jste jedla jen 2x denně. Něco se zachovat musí, aby váha se nehnula zpět nahoru, takže časy jídel být přesně nemusí, klidně hodiny u svačin se lišit může, ale u snídaně, oběda a večeře bych zachovala stejný nebo alespoň přibližný čas (lišit se o půl hodiny může) jako byl u redukce váhy.

Nové články emailem
Inzerce http://www.doktorvkapse.cz/astmainfo/
Anketa
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Jana (Operace hemoroidů) 9. prosince 2017, 23:42:15

    Sice je to už staršího data tyto příspěvky,ale i přes tu ukrutnou bolest řiti jsem se od… Diskutovat

  • Eva (Online konzultace s gynekologem: hormony, infekce, problémy při sexu i s otěhotněním) 14. prosince 2017, 18:40:28

    Dobrý den, je mi 20 let a a před týdnem mi skončila menstruace, od té doby mám lehce… Diskutovat

  • Martin (Odchlípení sítnice (Amotio retinae)) 11. prosince 2017, 15:26:38

    Já bych měl dotaz k operaci šedého zákalu. Také jsem prodělal operaci sítnice a šedý… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.