Inzerce

Začínáme s makrobiotikou: příloha z rýže a fazolek

16. ledna 2013, Jarka Kučmášová   |   přečteno: 6435x

Uvařte si méně obvyklou přílohu - kaši z rýže s fazolkami adzuki, posypanou sezamem. Potřebujete hlavně rýži natural, ta je velmi chutná, obsahuje všechny minerály, vitamíny. Obsahuje vše, co organismus potřebuje. I k přežití v krizi.

foto: Eva Hlavinková

Potřebujete pro jednu osobu:

  • 1 malý šálek nebo sítko od čaje rýže natural
  • 1 šálek fazolek adzuki
  • cibuli, umeocet (lze zakoupit v potravinách se zdravou výživou slouží jako výborné ochucovadlo, používá se i místo soli).

Postup:

  1. Nejdříve si rýži natural i fazolky adzuki (k dostání v prodejnách Zdravé výživy) opláchneme .

Všechny druhy celých zrn i luštěnin oplachujeme tak, že je dáme do mísy nebo je tam máme už namočené a rukou je promýváme, poté vodu vylijeme přes síto s malými otvory  a zrna vložíme do nádoby k vaření.

  1. Nejlépe v tlakovém hrnci s (nemusí být) si osmažíme cibulku, ale jen do zavonění, ne do růžova!
  2. Na ni dáme rýží a fazolky, promícháme.
  3. Zalijeme studenou vodou, hrnec uzavřeme. Vody by měla přesahovat nad pokrm asi tak o 3 až 5 cm. Vyzkoušejte, podle množství vody je pokrm buď více kašovitý, nebo tuhý.
  4. Až se začne obsah vařit, zmírníme plamen na minimum a hrnec tlakujeme,  vypustíme páru.
  5. Vaříme dvacet minut.
  6. Vypustíme  zbylou páru z uzavřeného tlakového hrnce, zabalíme hrnec  do utěrky a do teplé froté osušky a schováme ho buď k topení, nebo ještě lépe  do peřin či dek.
  7. Čím déle jej tam necháme, tím bude příloha chutnější, zachová si všechny minerály a výživné prvky. Ještě po čtyřech hodinách bude pokrm vařící.

Je možné si přílohu ze zrn uvařit tímto způsobem večer a ráno teplou jíst k snídani,  například jako kaši na sladko večer uvařit jáhly s rozinkami a ráno si ji (nebo dětem )dochutit dle zvyklostí. Na talíři jej posypte sezamovým semínkem.

Makrobiotické menu na fotografii (foto Eva Hlavinková):

  • Krémová rajčatová polévka s kukuřicí a sojovou smetanou
  • Rýže s fazolkami adzuki a sezamem
  • Brokolice na česneku
  • Restované kuřecí maso
  • Salát z daikonu a mrkve
  • Tapenáda z řasy arame s dýňovými semínky
  • Meruňkové chutney
  • Rukola

Čtěte také:

Začínáme s makrobiotikou nebo První kroky a také Nebojte se makrobiotiky.

autor: Jarka Kučmášová

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Diskuse k článku
Michaela

jáhly s rozinkami? V makrobiotice jsem sice začátečník, ale snad všude nedoporučují kompinaci obilovin s ovocem. V čem je kaše s ovocem lepší než třeba s rýžovým sladem nebo sladěnkou?

Reagovatpoděkovatnahlásit

11. června 2014, 13:34:34

Marie V. Praha

Jáhly jsou jediná obilovina, která se může kombinovat s ovocem. Kombinace ovoce s jinými obilovinami způsobuje kvašení. Alespoň tak jsem to četla v knihách o makrobiotice od těch nejuznávanějších autorů jak zahraničních, tak i českých. Některé recepty a rady, které jsem četla zde, ale tomu odporují. Navíc nejnovější poznatky nasvědčují tomu, že nadměrná konzumace obilovin zvedá cukr v krvi více, než samotný stolní cukr. Nejhorší je pšenice, jeji vyšlechtěné odrůdy obsahují podle nejnovějších zpráv 40x více lepku, než původní přírodní odrůda. A lepek lidský organizmus nesnáší, i když se to projevuje u každého v jiné míře, ale nesnášenlivost lepku má prý opravdu každý. A vyskytuje se samozřejmě i v celozrnných obilovinách. Navíc lepek obsahuje návykové látky, proto stoupá spotřeba pečiva. Vše podrobně popsáno v knihách Moučný mozek a Život bez pšenice. Co na to makrobiotika?

Reagovatpoděkovatnahlásit

18. ledna 2015, 00:15:38


Celkový počet příspěvků v diskusi: 2. Vstoupit do diskuse.
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Nové články emailem
Anketa
Co považujete za nejvhodnější způsob podpory posílení imunity dítěte?
Zatím hlasovalo 136 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Alžběta (Prsa) 19. září 2017, 20:31:47

    Hlavně chci někoho opravdu dobrého, jestli to bude Praha nebo Brno to je mi celkem jedno ráda… Diskutovat

  • Karel (Pocení rukou a nohou) 21. září 2017, 17:29:33

    Jako clovek , ktery ma pres den radu schuzek a podani ruky patri k memu dennimu poradku neni vhodne… Diskutovat

  • Mirka (úzkost, deprese, sociální fóbie) 18. září 2017, 11:48:27

    A co se vykašlat na prášky a vyzkoušet spíše nějakkou méně agresivní metodu? Například… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.