Inzerce https://www.lekarna.cz/doprava-zdarma/?utm_source=ordinace&utm_medium=leaderboard&utm_campaign=doprava-zdarma

Leidenská mutace

Mám 18 a uvažovala jsem o dárcovství krve, jenže mi přišli na Leidenskou mutaci. Nevíte, jestli je to problém při darování krve /příp. plazmy/?

Inzerce https://www.ordinace.cz/clanek/odborne-poradny-na-ordinace-cz/
Odpovědi
Markéta

Má sestra má Leidenskou mutaci jako já a s dárcovstvím krve neměla problémy. Nejsem sice lékař, ale osobně si myslím, že by v tom neměl být problém

Anna

Mám také Leidenskou a plazmu ani krev nemůžu darovat

M

vždádném případě nelze darovat krev, když máte Leidenskou mutaci, je to pěkně otravný s tím žít, taky ji mám a momentálně mi není moc do zpěvu. hodně sil a štěstí !!!

Jaroslava
1x

Já Leidenskou mutaci mám, nic mi fyzicky není, tak nevím co je pro vás otravné 🤔 A než mi ji zjistili v gennetu, když jsem chtěla darovat vajíčka tak jsme do té doby o ní nevěděla. Chodila jsem darovat krevní plasmu několik let a nikdy mi z centra tuto nemoc neoznámili, že bych jí měla a tudíž nemohla darovat. A co vím od genetika, běžně se na to testy ani nedělají.

Jiřina
4x

Chtěla bych se zeptat zda při leidenské mutaci mohu používat Melatonin,tzv.spánk.hormon. Děkuji

irena
2x

Já darovala před 8 lety krev,když mi zjistili vzácnou krev porodnici. A teprv nedávno jsem zjistila po tromboźe leidenskou mutaci.Už 4 měsíce beru warfarin a chodím po 6 nedělích na qick test,zazím to mám v pořádku.Bohužel mi zjistili ddičnost a hormonální antikoncepce to vyvolala.

Majda
3x

Leidenskou mutaci nezpůsovuje antikoncepce, ale je to pouze dědičná nemoc, to že Ti ji zjistili až tak pozdě, způsobilo pouze to , že jsi nebyla na speciálním odběru krve, ktrý se pro průkaz této nemoci musí absolvovat. Nicméně leidenskou mutaci máš od narození a má ji alespoň jeden ze Tvých rodičů, stejně tak mají Tvoje děti 50% šanci na to ji mít také, pokud ji má i partner, potom ji budou mít rozhodně.

Aneta
2x