Inzerce

Cvičení s míčem jako rehabilitace i prevence osteoartrózy

9. března 2010, Nina Šeblová   |   přečteno: 27024x

Osteoartróza (OA, artróza či osteoartritida) je nejčastější onemocnění kloubů. Artritida je souhrný název pro více než 100 různých stavů způsobujích bolest a problémy s klouby. V ČR trpí osteoartrózou až 27 procent obyvatel. Nenáročné cvičení je dobré pro rehabilitaci, zmírnění následků nemoci i jako prevence.

foto: shutterstock.com

Co je osteoartróza

Onemocnění kloubů nejvíce postihuje kyčelní a kolenní klouby, které nesou váhu těla. Osteoartróza však postihuje i páteř, ramena, lokty nebo prsty. Osteoartróza vzniká opotřebením kloubů, její výskyt se tedy zvyšuje s věkem, častěji onemocní lidé, kteří pracovali těžkou fyzickou prací. Na onemocnění mají vliv rovněž metabolické, genetické a další faktory. Začíná se rozvíjet již ve středním věku, ale nejčastěji postihuje starší osoby.

Cvičte, aby nemoc nevznikla nebo se nezhoršovala

Připravili jsme pro vás 5 cviků s malým míčem pro uvolnění, procvičení a prevenci. Cviky nesjou náročné, takže je zvládne i netrénovaný člověk. Léčba osteoartrózy je velmi dlouhá, nepříjemná a bolestivá. Tyto cviky vám pomohou i při rehabilitaci.

Cvičení s malým balónem

První cvik

Cvičení s míčem jako rehabilitace i prevence osteoartrózy

1. Lehněte si na záda na tvrdší podložku a natáhněte nohy.
2. Umístěte míč pod kotníky a zatlačte jej do podložky. Držte míč stlačený po dobu 10 sekund, poté stlačení povolte a odpočívejte.
3. Opakujte cvik 20 krát. Při tomto cviku využívejte sílu celé nohy.


Druhý cvik

Cvičení s míčem jako rehabilitace i prevence osteoartrózy

1. Lehněte si na záda a natáhněte nohy.
2. Umístěte míč pod kolena a zaktivujte stehenní svaly a zatlačte do míče. Stlačený míč držte po dobu 10 sekund, poté stlačení povolte a odpočívejte.
3. Opakujte cvik 20 krát.


Třetí cvik

Cvičení s míčem jako rehabilitace i prevence osteoartrózy

1. Lehněte si na záda a natáhněte mírně rotažené nohy.
2. Umístěte malý míč mezi stehna. Zpevněte stehenní svaly, kolena nepokrčujte. Stlačte míč mezi nohama a držte ho po dobu 10 sekund, poté stlačení povolte a odpočívejte.
3. Opakujte cvik 20 krát.


Čtvrtý cvik

Cvičení s míčem jako rehabilitace i prevence osteoartrózy

1. Lehněte si na břicho a umístěte míč mezi pokrčené koleno a stehno.
2. Držte stlačený míč v podkolenní jamce po dobu 10 sekund, poté stlačení povolte a odpočívejte.
3. Opakujte cvik 20 krát.


Pátý cvik

Cvičení s míčem jako rehabilitace i prevence osteoartrózy

1. Postavte se zády ke zdi a umístěte míč mezi kolena a zeď.
2. Tiskněte míč ve stoje proti zdi. Tlak vychází z kolen a lýtek. Vydržte stlačovat míč po dobu 10 sekund. Poté stlačení povolte a odpočívejte.
3. Opakujte cvik 20 krát.

Pomůcka ke cvičení: menší míč
K provádění těchto cviků použijte menší rehabilitační míč (o průměru cca 30 - 40 cm), který nemusí být zcela nafouknutý.

komerční sdělení 2018_MagniSmartech_BasicVisual_web_ocz.png

autor: Nina Šeblová , Ordinace.cz

Inzerce
Celý seriál
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář
 [ pravidla diskuse ]
Inzerce
loading...
Partner rubriky Bolesti zad a kloubů
Partner rubriky Bolesti zad a kloubů
Nové články emailem
Inzerce
banner_voucher_ordinace_3.jpg

Chcete zdravě spát? Stáhněte si voucher s 10% slevou na zdravotní matrace a polštáře Magniflex a využijte jej při nákupu v Showroom Magniflex, Šaldova 1, Praha-Karlín, nebo v síti certifikovaných obchodních partnerů Magniflex po celé ČR.
Anketa
Opalujete se na jarním sluníčku?
Zatím hlasovalo 183 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Sandra (Nosní polypy) 19. června 2018, 10:16:29

    Dobrý den,polypy mě taky trápí,ale zatím ještě nosem dýchat muzu...jen mám neskutečné… Diskutovat

  • denny82468 (pocení v podpaží) 19. června 2018, 07:56:01

    Jediná věc co mi pomohla byly Podpažní vložky - Keep It Dry. Kdo nezná, tak to je prostě… Diskutovat

  • Jarin (Aurorix Roche 300mg (antidepesivum)) 21. června 2018, 21:35:15

    Ahoj. Bral jsem chvilku Ezoprex. Nyní asi dva roky itakem. Bohužel po Itakemu jsem měl náladu… Diskutovat

Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.