Inzerce

7 rad na pomoc kloubům

12. července 2019, Redakce Ordinace.cz   |   přečteno: 642x

Bolesti kloubů se nutně nepojí jen se stářím, naopak čím dál tím více lidí trápí nepříjemná zatuhnutí nebo neohebnost i v mladším věku. Příčin může být samozřejmě více, od špatné stravy a nedostatku vitaminů přes sedavý způsob života až po dlouhodobou nadměrnou fyzickou zátěž. Na pozoru by se měli mít i ti, kteří prodělali vážnější onemocnění či chirurgické zákroky, i tyto okolnosti totiž mohou ovlivňovat přirozené procesy probíhající v tkáních, jako jsou kosti, vazy, šlachy apod.

Dobrá rada
foto: shutterstock.com

Připravili jsme proto pro vás sedm rad, které vám pomohou předcházet opotřebení kloubů. I když máte pocit, že se vás problémy s klouby netýkají, nenechte se zmást. Klouby jsou zrádné. Počáteční problémy totiž nemusíte vůbec pociťovat, protože chrupavka chránící kloubní zakončení není napojena na nervový systém, takže se váš mozek o problému nedozví včas.

1. Sportujte s mírou

Se sporty, jako je běh, fotbal i tenis, je spojena značná zátěž pro naše klouby, které jsou během nich opakovaně vystavovány nárazům. Pokud chrupavka nefunguje správně, to znamená, že nevylučuje dostatek tekutiny tlumící nárazy, můžete si přivodit bolesti. Cítíte-li, že něco není v pořádku, volte spíše plavání nebo jízdu na kole, kde nebudou vaše klouby tolik zatěžovány.  

2. Správně se obujte

Vyplatí se investovat i do pořádné obuvi, která je více odolná proti sešlápnutí a tělu bude oporou. Obuv musí ale dobře sedět, ne vždy je dobré věřit prodavačům, kteří tvrdí, že se bota přizpůsobí. Pokud vás bude tlačit u prstů, budou pod tímto náporem tlaku trpět. Kromě toho je vysoká šance, že vás bota bude tlačit navždy. Podpatky volte s rozmyslem. Je jasné, že některé situace si je vyžadují, nicméně pro ženy jsou na každodenní nošení vhodnější boty ne vyšší než 3–4 cm. Pánové by měli vybírat maximální výšku podpatku 2,5 cm.

3. Seďte rovně

Seďte rovně, choďte rovně. Posilujete tím svaly zad a krční páteře, tudíž vaše klouby nejsou tak namáhány. Myslete na to, že shrbenými zády zatěžujete nejen již zmíněné oblasti, ale i vnitřní orgány. To vše se opět může odrazit i na vaší psychice. Neméně důležité také je, že s narovnanými zády vypadáte sebejistě, pozitivně a jednoduše lépe.

4. Jezte zdravě

I vaše strava má vliv na vaše klouby. Proto je velmi důležité, aby byla vyvážená. Zaměřte se na to, abyste měli dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin (jsou obsaženy v rybách nebo lněném oleji), které tělo využívá při tvorbě protizánětlivých látek. Nezapomínejte ani na ovoce, zeleninu a vitamin K, který je obsažen ve špenátu nebo brokolici. Pravidelně stravu doplňujte ořechy a semeny obsahujícími mononenasycené tuky a velké množství bílkovin.

5. Dopřejte kloubům kvalitní výživu

Klouby zatěžujeme každý den bez výjimky, proto je nesmírně důležité je podpořit a pomoci jim v udržení dobrého stavu. K tomu dopomůže i kvalitní kloubní výživa. V současné době najdete na trhu nepřeberné množství různých doplňků stravy, které slibují úlevu od kloubních obtíží. Ne všechny jsou ale dostatečně kvalitní a obsahují vše, co kloubní aparát vyžaduje. Vybírejte proto takové, které nabízejí péči komplexní, dbejte na složení výrobku. Hledejte takové, které obsahují kolagen typu II, glukosamin sulfát a chondroitin sulfát. Všechny tyto látky se v těle vyskytují přirozeně a podporují stavbu a vývoj buněk v kloubní a chrupavkové tkáni. 

6. Buďte trpěliví

Trpělivost je nezbytná, a to zejména v souvislosti se zdravím a o to více ve spojení s dlouhodobou pěčí  o klouby. Chrupavka se opotřebovává dlouhodobě, stejně tak problémy s klouby nevznikají ze dne na den, i proto jejich regenerace a zlepšení stavu vyžaduje dlouhodobou péči. Výsledky se nedostaví za týden, o to dlouhodobější ale potom budou. Vaše tělo to uvítá.

7. Myslete více na sebe

Potlačováním negativních emocí v sobě hromadíte tlak, který se v dlouhodobém měřítku velmi často projevuje fyzickou bolestí, například zad. Často máme tendenci tento faktor potlačovat, ale zkuste se zamyslet, kolik času sami na sebe ve skutečnosti máte; umíte odpočívat a dokážete se oprostit od stresu?
I tato část vašeho životního stylu může mít negativní dopad na vaše zdraví a klouby.

komerční sdělení 2019_Magniflex_MDC1_Polstare_Banner_OrdinaceCZ.jpg
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Inzerce
loading...
Inzerce
Partner rubriky Bolesti zad a kloubů
Partner rubriky Bolesti zad a kloubů
Nové články emailem
Inzerce
Chcete zdravě spát?
Stáhněte si voucher s 10% slevou na zdravotní matrace a polštáře Magniflex a využijte jej při nákupu v Showroomech Magniflex nebo v síti certifikovaných obchodních partnerů Magniflex po celé ČR.

banner_voucher_sleva_magniflex
Anketa
Chodíte na pravidelnou prohlídku k očnímu lékaři?
Zatím hlasovalo 703 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Alžběta (tonsilektomie) 15. října 2019, 09:06:03

    Dobrý den, v pátek mi odstranili krční i nosní mandle, nosní jsou v pohodě ani nevím, že… Diskutovat

  • Danka (Kvalitní kontaktní čočky) 15. října 2019, 09:52:05

    Pokud po nich máš suché oči jak píšeš a nepřijdou ti kvalitní, tak bych to neriskovala a… Diskutovat

  • Ilona (periorální dermatitida) 13. října 2019, 21:14:44

    Dobrý večer, dá se s tím něco dělat bez kortikoidů? Například používat nějaký dermo… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.