Inzerce

Tentokrát zhubnete: díky nakupování

22. ledna 2011, Věra Boháčová   |   přečteno: 7811x

Než začnete dietně a s rozmyslem jíst, musíte napřed i dietně nakoupit. Nabídneme vám pár rad jak to udělat, aby se v košíku neocitlo nic, co jste vlastně ani nechtěli.

foto: shutterstock.com

Rada č. 1: Nakupujte s plným žaludkem, nákup si naplánujte

Jestliže se vypravíte na nákup hladoví, můžete se spolehnout, že koupíte daleko víc potravin, než jste měli původně v plánu. Hlad plní košík i potravinami, které se často pro dietu příliš nehodí. Nikdy nechoďte na nákup bez seznamu, bezhlavé nakupování je "rizikové".

Rada č. 2: Všímejte si informací na obalech

Na obalech potravin najdete řadu informací, které jsou pro váš jídelníček důležité. Kromě údajů, které výrobce musí na obalu uvádět, jako je např. množství, datum minimální trvanlivosti a složení potraviny, se můžete na mnoha potravinách a výrobcích dozvědět více o jejich výživových vlastnostech. Na základě nutričních údajů si snadněji vyberete výrobky, které vám vyhovují, třeba právě pro redukční dietu. Díky nutričním hodnotám zjistíte, kolik je v potravině obsaženo energie, bílkovin, sacharidů, tuků a někdy i dalších složek. Tyto informace vám pomohou sledovat příjem jednotlivých živin a umožní vám sestavit si jídelníček tak, aby byla jeho skladba optimální.

Rada č. 3: Využívejte chytré značení

Ulehčete si práci a využívejte pomocníků ve formě značení. Jedním takovým je značení GDA (neboli denní doporučené množství), které zavedla za podpory Potravinářské komory ČR na svých výrobcích celá řada domácích a mezinárodních výrobců. Toto značení poskytuje srozumitelnou informaci o tom, jaký podíl tvoří jedna porce dané potraviny z doporučeného denního příjmu energie, živin a dalších látek. Hodnoty GDA odpovídají dennímu množství doporučenému pro zdravou ženu s průměrnou tělesnou hmotností a střední fyzickou aktivitou. Pokud si uvědomíte, že doporučený denní příjem energie a živin není pro všechny stejný a přizpůsobíte hodnoty GDA svému pohlaví, tělesné hmotnosti a úrovni fyzické aktivity, značení GDA vám poslouží jako skvělý nástroj k sestavení vhodného jídelníčku. Více informací můžete najít na www.gda.cz.

Zajímá vás, co znamená, když je výrobek "bez kalorií, nízkotučný nebo bez tuku"? Vysvětlení najdete v tomto článku.

Zajímalo by nás, jestli si všímáte údajů na obalech potravin. Napište nám to v rámci diskuse nebo na tento mail.

autor: Věra Boháčová , nutriční terapeutka

Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Inzerce
loading...
Přidat nový komentář
 [ pravidla diskuse ]
Inzerce
Nové články emailem
Anketa
Chodíte na pravidelnou prohlídku k očnímu lékaři?
Zatím hlasovalo 706 lidí.
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • Alžběta (tonsilektomie) 15. října 2019, 09:06:03

    Dobrý den, v pátek mi odstranili krční i nosní mandle, nosní jsou v pohodě ani nevím, že… Diskutovat

  • Danka (Kvalitní kontaktní čočky) 15. října 2019, 09:52:05

    Pokud po nich máš suché oči jak píšeš a nepřijdou ti kvalitní, tak bych to neriskovala a… Diskutovat

  • Olga (HUBNUTÍ) 15. října 2019, 18:54:53

    O něm jsem četla, ale nezkoušela ještě. Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.