Inzerce

Tentokrát zhubnete

15. ledna 2011, Renata Vyšínová   |   přečteno: 6511x

Možná si už od začátku roku slibujete, že už zítra přestanete večeřet, odpustíte si sladké a najdete si telefonní číslo na nejbližší fitness. Jestli také odkládáte hubnutí den ze dne, máte šanci jít do to ho společně s námi. Nabídneme vám motivaci, spoustu zábavných pohybových aktivit a rady, díky kterým si sestavíte ten správný jídelníček. Takže dost odkládání, dnes začínáme.

foto: shutterstock.com

První, čím musíte začít je najít důvody, pro které vám nebude zatěžko odpustit si čokoládu a začít přemýšlet o velikosti porcí. Pro každého to je něco jiného, ale velmi obecně platí, že ženy chtějí zhubnout pro krásu, muži pro zdraví. "Výsledky našeho výzkumu jsou jednoznačné – ženy hubnou zejména pro krásu, chtějí se líbit sobě i ostatním, nosit hezké oblečení. Naopak muži nejčastěji uvádí zdravotní důvody," říká Gabriela Knosová z brněnského Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment, který oslovil 1500 klientů.

Platí také, že motivace se mění podle věku. Je jedno, jestli vás trápí nejvíc neúspěch v hledání partnera, nemožnost sehnat moderní kousek do skříně, problémy s běžným pohybem nebo to, že vám to už tak nejde při sexu. Většinou stoprocentně zabere, když se svléknete a stoupnete před dostatečně velké zrcadlo...

Takže důvod hubnout bychom měli. Tak vám pomůžeme s prvním krokem: nabízíme vám jednoduchý redukční jídelníček na týden dopředu. Vyberte si každý den z nabízeného seznamu jídlo z nabídky snídaně, svačin, oběda a večeře. Ať budete kombinovat jakkoli, váš denní příjem energie bude v rozmezí doporučeného denního příjmu a nepřekročí hodnotu 5 500 kJ. Porce pečiva je 50 – 60 gramů. Jídelníček sestavili odborníci z Institutu kompliment.

Snídaně – energetická hodnota 900 – 1100 kJ

  1. Grahamový chléb s lučinou a rajčaty.
  2. Žitný chléb s drůbeží šunkou a paprikou.
  3. Celozrnný chléb s tvarůžky, ředkvičky.
  4. Sýr cottage s okurkou, koprem a tmavým chlebem.
  5. Korn-bagetka s tvarovou pomazánkou s pažitkou.
  6. Celozrnný rožek s rostlinným máslem a avokádem.
  7. Vajíčko naměkko s celozrnnou žemlí a paprikou.

Dopolední svačina – energetická hodnota 300 – 500 kJ

  1. Drůbeží šunka s okurkou a ředkvičkou.
  2. Tvaroh s jablkem.
  3. Bílý jogurt s jahodami.
  4. Jeden kus ovoce (jablko / pomeranč / grep / nektarinka / broskev) .
  5. 50 gramů tvrdého sýra do 30 % t.v.s.
  6. Acidofilní mléko.
  7. Sýr cottage s ředkvičkami.

Oběd – energetická hodnota 1500 - 1800 kJ

  1. Dušené kuřecí maso s houbami a dušeným čínským zelím.
  2. Masový vývar s kořenovou zeleninou, vařené kuřecí maso s dušenou zeleninou.
  3. Špagety s dušenými žampióny a cuketou.
  4. Zeleninová krémová polévka, grilovaná vepřová panenka s neloupanou rýží.
  5. Krůtí medailonky s dušenými fazolovými lusky, bazalkou a česnekem.
  6. Květákovo-brokolicová polévka, rybí rolky s čerstvým zeleninovým salátem.
  7. Bramborová polévka s celerem, dušené telecí maso s kedlubnem.

Odpolední svačina – energetická hodnota 700 - 1000 kJ

  1. Ananas s mrkví.
  2. Kuřecí debrecínka se žlutou paprikou.
  3. Chléb s vajíčkovou pomazánkou.
  4. Celozrnné pečivo s ricottou.
  5. Tmavý chléb s tuňákem a mladou cibulkou.
  6. Zavináč s vícezrnným chlebem.
  7. Šopský salát s přírodním sýrem.

Večeře – energetická hodnota 900 - 1100 kJ

  1. Zeleninový salát s mozarellou.
  2. Fazolové lečo s vejcem.
  3. Zapékaný ovčí sýr s rajčaty a bazalkou.
  4. Krabí salát s bílým jogurtem, pórkem a čerstvou zeleninou.
  5. Rucolový salát se sušenými rajčaty a vařeným hovězím masem.
  6. Omeleta se špenátem, rajčaty a strouhaným sýrem.
  7. Salát z červeného zelí s vejcem, mrkví, pórkem a pochoutkovou smetanou.

Podrobné kalorické tabulky najdete například zde. Loni jste také měli možnost hubnout. Přečtěte si pro inspiraci příběhy účastníků projektu Hubnutí on-line .

Pokud potřebujete odbornou radu, pak ji najdete, spolu s termíny na kurzy hubnutí, například na www.stob.cz nebo www.klub-diana.cz.

Zajímá nás, jakou motivaci k hubnutí potřebujete právě vy - dejte nám to vědět prostřednictvím diskuse nebo nám napište na tento mail.

autor: Renata Vyšínová , ordinace.cz

Inzerce
Léky a doplatky

Vyhledejte lék pomocí jeho celého názvu nebo jeho části. V databázi najdete kompletní příbalovou informaci daného léku a průměrný doplatek v lékárně.

Např.: wobenzym
Poraďte se s lékařem

Potřebujete se poradit s lékařem o svém zdravotních stavu? Jeho odpověď obdržíte do 3 pracovních dnů. Napsat lékaři

Podívejte se na zveřejněné odpovědi o zdraví a nemocech. Všechny odpovědi

Vyhledat lékaře
Vyhledat zdravotnické zařízení
Druh zařízení:
Co nejblíže k:
Přidat nový komentář

 Neradi počítáte? Přihlášení uživatelé nemusí.

 [ pravidla diskuse ]
Inzerce
loading...
Nové články emailem
Anketa
Inzerce
Inzerce
Inzerce
Aktuální diskuse
  • JiB (Klasická léčba (chirurgická operace, ozařování, chemoterapie)) 19. července 2017, 09:28:26

    Drahá Bibo,...celou dobu manželovi nemoci mně bolelo na levé straně břicha. Určitě tě je… Diskutovat

  • Lili (ekzém) 22. července 2017, 10:42:01

    Jaká mastička se vám osvědčila nejvíce? Jde mi spíše o vyrážku, dekuji. Diskutovat

  • Bobeš (Afty – léčba) 25. července 2017, 14:14:55

    Afty a Larypront nejdou dohromady. Buď máte jedno nebo druhé. Já dávám přednost pastilkám… Diskutovat

Napsali jste nám

Děkujeme Vám za všechny dotazy a připomínky.
Vaše redakce

Naši partneři
Inzerce
Tato stránka využívá cookies pro vaše lepší procházení webové stránky. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více zjistíte zde.